Lönsamt?
The jaw-dropping quantity of energy and resources required to construct just a single wind turbine.
— illuminatibot (@iluminatibot) July 30, 2025
But let's keep pretending these expensive, inefficient, bird and bat slaying monstrosities are "green" and "environmentally-friendly". pic.twitter.com/j85cNCbkQ6
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad tror ni är det lönsamt ur ett miljöperspektiv med vindkraft?
// Staffan
Nej, tyvärr inte. Inte som de är utformade och byggda idag.
#1: Vilket intressant svar - hela Tyskland är alltså fullt av icke vinstdrivande propellrar bara för att glädja de gröna. 😊
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Som en liten kontrast till olönsamheten …
Nästa år kommer det att produceras mer el från förnybara källor än från kol, enligt det internationella energirådet IEA. SVT har besökt ett land vars elproduktion ifjol var 99 procent förnybar. – Jag frågar mig ofta varför Uruguay är det enda verkliga framgångslandet globalt, säger fysikern Ramón Méndez.
Läs mer här:
Verkar vara en rätt märklig källa som inleder denna tråd.
#4: Ja den är klassad som Fake News på X.
Själv ogillar jag länkar till inslag man inte ser källan på eftersom jag använder mobil - men av erfarenhet så vet jag att mycket få klickar på länkar eller läser referenser i inläggen så det är på egen risk att klicka.
Trumpadministrationens plötsliga stopp av en nästan färdigbyggd vindkraftpark nära Rhode Island, delvis ägd av den danska staten, har skapat oro i Danmark. Beslutet har lett till spekulationer om politiska motiv.
Läs mer här: