Bästa t-shirten?
Jag använder ofta vita t-shirts. Tycker dock det är svårt att hitta t-shirts av bra kvalitet som klarar många tvättar och inte drar sig.
Var tycker du man hittar bäst t-shirts?
// Staffan
Ps. Jo, det här inlägget ska ligga på Miljö iFokus… :)
#0:
Det finns väl dyra märken som klarar många tvättar. Men om man vill ha någonting sm är bra för miljön, ska man välja kläder av hampa. Tyvärr är hampakläder också dyra. Ekologisk bomull är också ett alternativ.

#1 T-shirt av hampa har jag aldrig testat, känns dom annorlunda än bomull på något sätt? Var brukar du köpa sådana?
// Staffan
#2:
T-shirst av hampa känns inte lika mjuka och smidiga som av bomull. De är mer styva, speciellt när de är nya. Men efter ett par tvättar känns dom inte lika styva längre och så håller dom mycket bättre och längre. När det är hett, har de kanske en bättre kyleffekt än bomull.
Mest får man dom i specialaffärer och här i Österrike har vi hampa mässor där alla möjliga kläder av hampa erbjuds.
Jag hittade en svensk länk där både hampa kläder och blandningar hampa med bomull erbjuds.
https://www.sidenselma.se/herr/hampa
Du ser att dom som är av ren hampa, är dyrast.

#3 Kikade på länken men de verkade inte ha någon vit t-shirt. Om jag hittar en ska kommer jag dock testa, även om det kostar lite mer. Tack för tipset!
Här finns ett seriöst test, dessvärre dock inte med vita skjortor.
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)
Det verkar som om det viktigaste är att inte köpa T-tröja från Lager 157 som tydligen är i särklass sämst enligt Testfakta.
Personligen skulle jag nog söka på Amazon efter den typ av tröja jag var ute efter och sen titta på deras kundbetyg. Här är till exempel ett 5-pack vanliga vita T-shirtar i bomull för under 300 kronor. De har ett snittbetyg på 4,5 av 5 från över 30.000 personer.
» Charles Wilson Rund Krage T-shirt Paket Med 5 (L, Plain White) : Amazon.se: Mode