Earth hour 2024
Agera för planeten Jorden i gemensam aktion 23 mars kl 20.30 - 21.30.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
I min församling ska vi fira Earth Hour med en kyrkokonsert för klimatet - med endast levande ljus och orgeln pumpas för hand! 🙂
https://www.svenskakyrkan.se/stenungsund/nyheter/konsert-for-klimatet
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
#1 Vad fint!!! Det skapar gemenskap att göra det tillsammans och gemenskap i ett gott syfte behöver vi. 🌎💚
"Om vi i västvärlden vill fortsätta betrakta oss själva som upplysta globala medmänniskor, med öppna hjärnor och hjärtan, borde vi manifestera för människors rätt och möjlighet att fritt röra sig på jordklotet snarare än att hålla på med spektakel som Earth Hour, vars andemening indikerar mörker snarare än upplysning."
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
#3 Ojdå.
Visst kan man kalla det spektakel om man vill det och visst kan man komma med, säkert riktiga, invändningar att det är otillräckligt m.m. Men har professorn verkligen inget annat, värre, att rikta sin kritik mot om han värnar om världen? Inget hindrar att han kommer med många andra och bättre förslag på enande manifestationer.
edit: Att göra lite är alltid bättre än inget.
Här i trakten har jag sett att föreningar och kyrkor olika samlingar. Jag tycker det är bra.
edit 2: Ser att artikeln är rätt gammal, 2015?
- Redigerat 2024-03-17 11:41 av Magi-cat
#4: Frågan är då om denna manifestation verkligen är att göra lite.
Någonstans har man tänkt fel att ved och stearinljus är bättre än el för miljön är att snubbla i tanken.
Däremot är det ett event precis som 8:e mars, mors- och fars dag osv.
En påminnelse men i sak påverkar det inte mycket om än något.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#4: Visst, en gammal artikel, men fortfarande aktuell. WWF står bakom Earth Hour men även Agenda 2030, en global styrning som hotar att bli totalitär och lämna små företag och människor i varaktigt slaveri. Eftersom vanligt folk gillar 'hållbarhet' så har WWF 'kapat' det temat men använder det för sina egna, högst obskyra syften. Vi får inte vara så naiva att vi, i blindo, följer färdiga direktiv som kommer 'från ovan', i form av multinationella företag och organisationer.
Den nu gällande 'lovsången' av CO2 såsom en hyperfarlig växthusgas är också otroligt farlig. Världen befinner sig i 'koldioxidsvält', lite lägre nivåer och all växtlighet dör och därmed även djurbestånd och i slutänden människan. Eftersom CO2 är tyngre än luft så drabbas växtligheten på högre höjder först, sedan drar sig 'koldioxiddöden' neråt. Världen tycks ha förlorat förståndet men förr eller senare måste väl den galenskapen upphöra. CO2 är livsnödvändigt för all växtlighet, att förneka detta är totalt befängt och kan sluta i katastrof.
……………………………………
#6: Jag delar inte din uppfattning om att agenda 2030 skulle innebära slaveri för många människor.
Själv tror jag att det finns utvecklingsmöjligheter på många områden som kan förbättra vår miljö men att det förbättras inte via jippon - däremot blir det i bästa fall en stund för reflektioner.
Det är tråkigt att vi med vår konsumtion gör det svårt för andra och framförallt förstör den dagliga miljön på andra ställen - vi borde åtminstone ta hand om vår egen skit och inte skicka den vidare till andra.
https://www.regeringen.se/regeringens-politik/globala-malen-och-agenda-2030/
- Redigerat 2024-03-19 20:52 av Pyttelite
#7: Tack för din respons och din åsikt, som jag i och för sig inte delar. Jag menar att agenda 2030 inte är något annat än en global totalitär stat. Visserligen är den 'sugar coated' med fina mål som att 'rädda klimatet' och att samordna resurser, ALLA resurser, dvs även människor.
Planen är, bland annat, att inkorporera all befolkning i begränsade städer (som lättare kan kontrolleras och övervakas). Begreppet '15-minutersstäder' är ett nyckelbegrepp här. Det innebär att människor skall finna allt de 'behöver' inom en restid av 15 minuter. Men underförstått är också att det faktiskt blir förbjudet att lämna stadszonerna.
Ett annat känt begrepp i sammanhanget är att; "du inte kommer att äga någonting men att du kommer vara lycklig". Med andra ord så upphör allt privat ägande, mat och resurser 'tilldelas'. Skog och grödor blir 'statens egendom' som förvaltas enligt statliga (globala) premisser. Inga privata initiativ godtas eller beaktas.
Så vad är detta? - Det är globalt slaveri, inget annat!
……………………………………
#7: Glömde en länk som referens:
https://rumble.com/v4imut6-rosa-koire-explains-agenda-212030-and-the-great-reset.html
……………………………………
#8: Jag har inte hunnit tagit del av länken än men jag skulle rekommendera att du kollar dina källor och fundera lite över vad dessa människor vinner med att vrida på information så att det ser ut som något annat än vad det är.
Vad är det egentligen som Agenda 2030 innebär utan att se det ur ett vinklat perspektiv?
Redan på 70-talet bestämdes det iallafall i Sverige hur många meter eller kilometrar som det skulle vara till närmsta livsmedelsaffär.
Det handlar inte om totalitära stater utan i grund och botten om stadsplanering.
Jag säger inte att allt är bra med Agenda## men det är iallafall en plan för hur man ska förbättra miljön för framtiden.
Oavsett så behövs en plan och tankekraft för att minimera vårt avtryck avseende miljö och det borde även konspiratoriska krafter fundera över.
Det finns många märkliga konstellationer som vill verka för olika frågor med våld och förstörelse.
Ett exempel på detta är rädda
våtmarkstörelsen - EU instiftade Natura 2000 som under mer än 20 år verkat för att återställa hotade biotoper runt om i Europa och då inte via att limma fast sig på hårt trafikerade vägare eller genom förstörelse av kända konstverk utan genom hårt arbete.
Förmodligen har du någon återställd våtmark nära dig.
Man har arbetat efter demokratiska principer och planering under lång tid och det kommer att ge resultat båda idag och imorgon men det har skett i tysthet.
- Redigerat 2024-03-21 20:44 av Pyttelite
#10: Att jag inte tänkte på det, att kolla källorna först, tänk vad fel det kan bli. Det gäller verkligen att se Agenda 2030 ur ett ovinklat perspektiv. Att ha en bra stadsplanering är viktigt för att kunna förbättra miljön för framtiden. Vi måste verkligen jobba hårt och seriöst för att minska vår avtryck avseende miljön. Hur kan man inte vilja återställa våtmarkerna och de hotade biotoperna runt om i Europa? Säkerligen har jag själv en återställd våtmark nära mig. Det arbete och planering som skett i demokratisk anda och under lång tid kommer att ge resultat både idag och imorgon.
Tänk att jag under alla år motarbetat miljön och klimatet på ett så flagrant sätt. Vilken olycka den dag jag föddes, en tanklös och okunnig människa som helt i onödan nöter på gatorna, andas ut koldioxid, konsumerar vatten och syre. Ve den moder, som kuvad under sexualitetens lust, frambringat en tärande enhet. Vi människor är ju parasiter på jorden, som snarast borde avlägsnas helt och hållet. Men kanske har Moder jord redan beaktat detta, smidit planer för ändamålet.
……………………………………
#11: Så kan man tolka det om man vill man kan oxå läsa om vad Rosa Koire jobbat med och vad hon processat mot och man kan också läsa om hennes företag och hennes böcker.
Hon är alltså i allra högsta grad beroende av att få människor att sponsra henne.
Visst är det lustigt att det alltid är så bland alla dessa människor som driver konspirationsteorier - de är inte speciellt ideella i sina verksamheter.
Undra vad hon dog av?
- Redigerat 2024-03-21 22:07 av Pyttelite
#12: Ja, det är konstigt. Att individer som inte sponsras av feta globalistkontrakt tvingas leva av sponsrade pengar. Väldigt icke-ideellt, eller kanske helt mänskligt. Tänk att det fortfarande finns konspirationsteoretiker, när staten och det globala nätverker redan har färdiga faktagranskade sanningar att ta del av. Det känns liksom så onödigt. För det kan man ju vara helt säker på; staten och globalisterna är helt uppfyllda av sin vilja att hjälpa och stödja medborgarna, vi kan vara fullkomligt trygga i vår tillvaro; någon ser efter oss och tar vara på oss!
……………………………………
#13: Fattar inte riktigt vad du avser.
Rosa Koire var inte överens när det gällde statsplanering - hon drog upp ärendet till domstol två gånger och förlorade lika många gånger men hon lyckades förhala igångsättandet av projektet så mycket att det projekterande företaget gick i konkurs men det berodde inte på Agenda 2030 som hon hävdar men hon använder samma taktik för att försöka förgöra Agenda 2030.
Vi har en massa regler kring stadsplanering i Sverige med och det finns olika synvinklar på detta men inte heller det har med Agenda 2030 heller att göra.
Ett råd är att läsa på vad Agenda 2030 innebär istället för att peka på förproducerade åsikter från Youtube gjorda av missnöjda människor som bara söker uppmärksamhet och pengar.
#14: Förstår inte riktigt… Förr eller senare kommer du inse att jag inte är någon naiv och lallande konspirationsteoretiker. Då kanske du vill vända om och dra dig ur olika globalistiska projekt av typen 2030. Då kan det möjligen vara försent. Men jag önskar dig lycka till i framtiden i vår 'hållbara' gröna värld.
……………………………………
#15: Det är möjligt men det blir inte via Rosas vindlingar i rättsapparaten utan via rejäla och konkreta exempel från den vanliga världen inte från en rättshaverists perspektiv.
#16: Ok, det där var rejält lågt, bottennapp faktiskt. Sanslöst oförskämt, även om det rent teoretiskt skulle kunna förhålla sig på det sättet. Skämmes!
……………………………………
#17: Det är inte alls ett bottennapp det är rena fakta kring Rosa Koire.
Som du säkert vet var hon även vaccinmotståndare - hur många har dött för att man trott på hennes råd tror du?
Rosa Koire Website - Bing video has many videos that help explain the COVID-19 “health” policies which have disrupted the world economy, undermined the lives and health of hundreds of millions of people, interrupted the education of a generation, threatened our freedoms, and is concentrating wealth for the 1% and power into the hands of a few unelected unresponsive bureaucrats and global officials.
Part of this march to the “new normal” involves the suppression of our First Amendment rights and the push to get everyone “vaccinated” with a poorly-tested, experimental gene-altering injection that does not meet any of the five criteria of a vaccine. This push for the COVID shot ignores the fact that the CDC statistics show that COVID-19 threatens less than 1% of the population, the “vaccine” provides no protection against getting or transmitting COVID and it has caused serious injuries and more deaths than all other vaccines together in the last 15 years.
#18: #19: 😢 😢 😢
……………………………………