Miljö iFokus

Miljö

Läst 79 ggr
johan
2021-07-17 13:05
0

Instant karma?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kolla stickern på bilen som flyter iväg under översvämningarna i Tyskland nyligen.

Tror ni personen börjar omvärdera sin syn på klimatförändringar efter senaste årens extremväder?

Mvh // Johan

Magrat
2021-07-17 13:42
1

Fast bilden visade sig vara redigerad.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

johan
2021-07-17 13:45
0

Var inte pilen där i verkligheten? :)

Länka gärna till källan så visar att det är fejk. Inte för att jag misstror dig, utan för att jag är nyfiken.

Mvh // Johan

Magrat
2021-07-17 13:50
1

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

”Fuck you Greta” ser det ut att stå på bakrutan på en bil som fastnat i översvämningarna i Tyskland. Den motsägelsefulla bilden har fått stor spridning på sociala medier. Men den är manipulerad.
johan
2021-07-17 14:05
1

Tack!

Väldigt bra exempel på hur man är mer benägen att acceptera det man själv vill ska vara sant, än motsatsen. Finns bevis på att vi lättare accepterar matematiska fel när vi håller med om slutsatsen, än annars.

Skrev igår detta som jag lätt förstod var fejk. Hade lite på känn att greta-stickern var för underhållande för att vara sann, men också tillräckligt nära vad som skulle kunna vara sant.

Mvh // Johan

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord