Onödigt stora kartonger
Äntligen fler som reagerar på det jag stör mig på varje gång jag handlar något och får det hemskickat: Stora kartonger för små saker.
Det är mer regel än undantag att kartongen jag får är 4-5 ggr större än själva varan och det mest är luft.
https://www.dn.se/ekonomi/chalmers-ska-hjalpa-postnord-fa-mindre-forpackningar/
Idag fick jag ett nytt SIM-kort. Simkortet är ca 1x1 cm. Kartongen? Ja, den är 20x14x6 cm.
Mvh // Johan
Det kanske beror på vad/vart man beställer, jag tycker det har blivit bättre med tiden. Numer tycker jag oftast kartongerna är anpassade efter innehållet men visst händer det att de är på tok för överdimensionerade! Fick ett paket för ett tag sedan som innehöll onödigt mycket luft. Men värsta gången var för väldigt många år sedan, jag var återförsäljare för ett kosmetik-företag, hade reklamerat ett läppstift. Sådant brukade de snabbt skicka i ett litet buntat kuvert. Jag blev lite fundersam när jag efter några dagar fick en kartong 20 x 30 x 30 cm. Trodde först att det blivit något fel och att de skickat HELA den ursprungliga beställningen en gång till men döm om min förvåning när jag öppnade kartongen och plockat bort allt förpackningsmaterial hittade läppstiftet där alldeles ensamt! Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta!
💖🧡💛💚💙💜
Det var ju alldeles otroligt fånigt stor förpackning! Det hade ju gått att skicka som i brev! Vilket slöseri!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Detta har jag reagerat på ganska många gånger. Varje höst gör jag en egen almanacka med några av årets bästa djurbilder, som jag säljer till folk i grannskapet. När jag beställde en omgång på 100 st från tryckeriet i höstas, fick jag den i två kartonger. Om jag inte minns helt fel var det 97 st i den ena (som hade en del plats kvar) och 3 st i den andra som var nästan lika stor.
Olle
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/