Annons:
Etikettklimat
Läst 462 ggr
sammy78
2019-08-17 12:15

Den svenska köttindustrin/mjölkindustrin+Miljö ??

p { margin-bottom: 0.1in; line-height: 120%; }

Halloj !

Har en liten konstig fråga och vet inte riktigt om jag kan/ska placera denna fråga i denna avdelning/forum?

Men den är ju förknippad så jag hoppas någon kan/vill svara ?

Min fråga är : var kan man hitta information om den svenska kött och mjölkindustrins utsläpp och miljöpåverkan ? ( som är opartisk och icke bekostad/framtagen av den svenska kött och mjölkindustrin)

Finns det någon/några?

Finns ju många sidor/artiklar och dokumentärer på engelska om kopplingen mellan klimatförändringar/miljöförstörelse och kött/mjölkindustrin. (som Cowspiracy till exempel)

Annons:
Pyttelite
2019-08-17 12:20
#1

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


sammy78
2019-08-17 12:26
#2

@ Pyttelite

Tackar så mycket för länken 🙂

p { margin-bottom: 0.1in; line-height: 120%; }

Men vill gärna få tag på mera specifik information om hur mycket som släpps ut och vad och jämfört med andra länder etc ! Finns kanske inte ? (länken från http://www.jordbruksverket.se var intressant och informativ hoppas det finns flera än mera ingående ?!)

Pyttelite
2019-08-17 12:27
#3

Om du tittar på de övriga länkarna som jag la till ovan hittar du mer information där.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


sammy78
2019-08-17 12:32
#4

ska absolut läsa dem noga allihopa (skumläste bara snabbt precis)

tackar igen för länkarna :)

Codonopsis
2019-08-17 19:44
#5

En mycket komplicerad fråga som oftast förenklas i debatten. En som seriöst försöker att borra sig in i frågeställningarna är Gunnar Rundgren, en av initiativtagarna till KRAV odlingen i Sverige.

Det viktiga är ju om man vill bidra till minskade koldioxidutsläpp är vad vi äter istället för t.ex. kött. Kanske kan länken ge dig några svar.

http://tradgardenjorden.blogspot.com/2018/02/pastsallad-ar-inte-battre-for-klimatet.html

Han har även gett ut några böcker, kan rekommendera böckerna till alla som är intresserade av maten vi äter och framförallt hur den produceras.

Upp till toppen
Annons: