Annons:
Etikettenergi
Läst 334 ggr
Kimda
7/28/19, 11:05 PM

Solceller oestetiska!?

" Det blir allt vanligare med solcellsanläggningar på fastigheter runt om i landet. För fastighetsägare är det ofta en bra investering på sikt, men nu kommer allt fler rapporter om att kommuner stoppar solscellsanläggningar av estetiska skäl. – Långsiktigt har vi en målkonflikt här mellan värdet av att bevara stadsbilden och att värna klimatet som måste hanteras, säger Martin Fors," Hur kan solceller anses vara oestetiska?^^ https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/bygglov-stoppar-solcellssatsning-forfular-stadsbilden

Annons:
Chinesecrestedlover
7/28/19, 11:27 PM
#1

öh…ok, så att att det ser fint ut är viktigare än att vi bevarar jorden och kan leva här i framtiden?…kanon😉 Varför är jag inte förvånad?

Dioramabyggare
7/28/19, 11:39 PM
#2

#0: jag undrar också…

Magi-cat
7/29/19, 7:10 AM
#3

Ett stort framsteg att man kalkylerar med solenergi, men svårt att fatta hur det skulle "förfula" stadsbilden … ☀️🤦‍♂️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tanita
7/29/19, 8:54 AM
#4

De syns ju knappt ens när de är på taket. Argumentet känns som ett svepskäl. Det kunde vara intressant att få veta om de styrande äger aktier i oljeindustrin eller kärnkraft.

Magi-cat
7/29/19, 9:12 AM
#5

#4 Ett svepskäl låter det onekligen som.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

LBB
7/29/19, 11:34 AM
#6

Typexempel på hur små skrivbordsgeneraler lägger sig i det de inte har med att göra….

Annons:
Upp till toppen
Annons: