Annons:
Etikettlivsstil
Läst 377 ggr
Tant Grön
6/18/19, 8:31 PM

Kraftig uppgång för vegetarisk mat

Här står det att Ica har ökat försäljningen av färska vegetariska produkter med 90 procent bara på ett år.Det är ju fantastiskt bra. Tummen upp
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/kraftig-uppgang-for-vegetarisk-mat

Annons:
Magi-cat
6/18/19, 8:45 PM
#1

#0 Det var ju en bra nyhet! 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tant Grön
6/18/19, 8:51 PM
#2

Positivt att se att folk faktiskt bryr sig om miljön. 🙂

LBB
6/19/19, 7:49 AM
#3

Och handlarna tjänar bra pengar på det hela..Hur många kronor mer kostar det en familj på 4 att servera hamburgersurrogat istället för äkta hamburgare ? Men det blir väl som i Kalifornien, det går troll i det hela och de som har råd, kommer att betala vad det kostar att hålla sig inom vad som sägs vara rådande norm. Var och en handlar efter sin plånbok och sitt samvete.  Men om nu köttkonsumtionen rasar ner, hur går det då med våra extensiva betesmarker?  I mitt närområde finns väl ett par, hundra Ha med just hagmarker,  Nästa generation kommer där att antingen se täta granplanteringar eller igen-buskade 1/2 skogar.  Alla mynt har ju två sidor.

Att mäta mer grönt, mer frukt, eller rättare sagt att en större del av näringsintaget ska ske genom ett intag av vegetabilier är nog bra för folkhälsan. Att minska konsumtionen av industrialiserade animaliska produkter ger både etiska och miljömässiga vinster. Men mulens marker är ovärderliga för många djur o växtarter som försvinner den dag den extensiva köttproduktionen slås ut. Så jag tar risken, lägger en rejäl köttbit på grillen, samtidigt som jag njuter av anblicken av hagen där ungtjurarna har det bra i solskenet.

Upp till toppen
Annons: