Annons:
Etikettoff-topic
Läst 419 ggr
[Andeljus]
2019-05-31 18:06

Här kom jag in

På Miljö i Fokus !

En sajt som jag tänkte sträcker sig till oss som vill påverka miljön så gott vi förmår men så många bråk och ordväxlingar som blir hårda i trådarna och mitt i allt det där så glömmer vi bort det väsentliga miljön.

Vet ni, vi kan bara göra vårt bästa, vi kan inte förändra allt över en natt för det här tar många år att återställa om det ens går att återställa men ordbjäbb  som jag ser i några trådar räddar knappast miljön där  måste vi själva börja tänka hur vi lever och dra vårt enkla strå till stacken då först kan vi börja men det tar tid för planeten vi bor på för den är skadad det är vi alla överens om.

Så istället för att bråka i trådar, ta en funderare på hur gör du själv för att vara miljövänlig ? hur lever du ?

Personligen är jag inte perfekt men jag gör mitt bästa och det är allt vi kan göra för vi måste alla börja någonstans med eller utan politiker så måste vi börja ta hand om  här och nu  i våra trädgårdar och i skog och mark och våra hem men att bråka sig fram på internet  det löser knappast några miljöproblem för vi alla måste bidra och tänka på hur vi behandlar vår planet Moder Jord i vardagen.

Miljö får inte bli aktivism den är allas vår rättighet oavsett vi är höger eller vänster  så istället för att gnabba på varandra ta egen ställning till hur du bidrar till en bättre miljö för dig själv och för dina eventuellt efterlevande innan det är för sent men agera med fred i sinnet🙂

Annons:
MonicaLagerquist
2019-05-31 18:10
#1

💑

Stolt ägare till fem La permer

Herveaux
2019-05-31 19:12
#2

Jag har inte varit ute efter att bråka utan trodde detta var ett diskussionsforum med miljön som huvudämne, men om trådar jag startar leder till bråk eller direkt blir låsta så låter jag bli att skriva här helt enkelt. 👋
Trist att det här också var ett av de forum på iFokus där man bara får ha "rätt" åsikter…


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

moondancer
2019-05-31 19:15
#3

#0 Tyvärr måste miljön kämpas för med aktivism i dagens läge då pengar fortfarande är mer värt än våran miljö. Men absolut, det skulle vara trevligare om man kunde debattera på ett lugnt och sansat sätt utan att bråka. Men sånt här rör upp känslor, och folk har i allmänhet svårt att acceptera att någon tcker annorlunda än en själv.

#2 Kan ju ha med sättet du debatterar på att det uppfattas som bråk och/eller försök att starta bråk ;)

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Herveaux
2019-05-31 19:25
#4

#3 Om ni ser oliktänkande som konfliktsökande, får det helt enkelt stå för er.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

moondancer
2019-05-31 19:37
#5

#4 Och där ser vi genast ett exempel på konfliktsökande.

Jag har inte sagt något om oliktänkande, jag har låtit dig prata helt fritt i alla andra trådar förutom den jag låste.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Herveaux
2019-05-31 19:46
#6

#5 Var bara ett konstaterande. Tack för mig.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Upp till toppen
Annons: