02. Livsstil

Waste less/ zero waste

2019-01-15 13:49 #0 av: Ispeakfluentmoviequotes

Hej!
Jag är en tjej på 16 år som under en längre tid har gjort mitt egna schampoo och balsam samt andra skönhets produkter.
Nu har jag börjat kolla efter lösviktsprodukter runt om i Stockholm, i mat affären finns ju tomater, frukt och liknande i lösvikt men när man kommer till ris, nötter och liknande blir det svårt...
Har nydligen läst om en butik vid namn waste less som skulle öppnat någon gång runt 2017 utefter bloggarna jag har läst.
Dock kan jag icke hitta en adress eller butikens webbsida, undrar då om butiken kanske inte alls har öppnat?
I sådant fall undrar jag då om någon på denna sajt kanske vet ett hyfsat ställe som har mycket lösvikt i sitt sortimentet.

Tacksam för svar!

Anmäl
2019-01-15 14:14 #1 av: Tant Grön

Vet bara en väldigt bra affär i Göteborg som heter Fram. Dom säljer allt möjligt i lösvikt som ris, bönor, linser nötter m.m. Brukar alltid åka dit och handla när jag är i Göteborg. Tycker att det borde finnas någon liknande affär i Stockholm också som säljer i lösvikt.

Anmäl
2019-01-15 18:09 #2 av: moondancer

Wasteless verkar ha försökt komma igång genom kickstarter, men tyvärr inte nått sitt mål. 

Tror att den här tråden (eller gruppen) på facebook kan hjälpa dig:
https://www.facebook.com/zerowastestockholm/posts/1882175878533956?__tn__=K-R

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.