01. Allmänt om miljön

Okunskap på hög nivå

2018-03-27 08:21 #0 av: landsbygdsbo

Då 2 inlägg blivit bortplockade pga av provocerande rubrik. Enligt Mod. så formulerar jag om.

Att som vegetarian (av miljöskäl) sätta sig på ett flyg till USA tyder på rätt hög nivå av okunskap eller hyckleri. Då, per capita räknat den flygningen belastar miljön betydligt mer än den köttproduktion som en individ kan trycka i sig under ett år.

Att vara vegetarian av ens egna,  etiska grunder är ju ngt helt annat..då kan man ju fortsätta flyga med gott samvete Skämtar

Anmäl
2018-03-27 08:40 #1 av: shia

men det är väl ändå bättre för miljön om personen som åker till usa är vegetarian jämfört med om den ätit flera hamburgare om dagen?  Om alla gör det dem kan, ex vara vegetarian, ta cykeln ist för bilen, buss å tåg längre sträckor osv så blir det bättre än om man tagit bilen överallt och stannat på donken och ätit hamburgare längs vägen istället för åkt buss och tagit med en sallad?

Anmäl
2018-03-27 09:33 #2 av: landsbygdsbo

Svaret på din fråga är väl "Att vara vegetarian av ens egna,  etiska grunder är ju ngt helt annat..då kan man ju fortsätta flyga med gott samvete Skämtar"

Men jag satt bredvid två vegetarianer som predikade om ,miljöorsaker samtidigt som man skulle på solsemester i Karibien...hyckleri i mina ögon.

Anmäl
2018-03-27 16:35 #3 av: kamera0710

Å andra sidan är det väl bättre att vara en vegetarian som flyger än en köttätare som flyger. Det som räknas är ju de totala utsläpp som varje individ genererar. 

Anmäl
2018-03-27 21:56 #4 av: landsbygdsbo

# 3 i det här fallet så flög jag arbetsrelaterat och vegetarianernaHyschar flög för nöjes skull...så

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.