Annons:
Etikettklimat
Läst 2128 ggr
Magi-cat
2015-07-26 15:10

SD ser på miljöfrågan

SD har (väl?) inte utmärkt sig så mycket tidigare i miljöfrågorna, men har nu tagit bladet från munnen. Sverige behöver tydligen inte bekymra sig alls, sänka koldioxidutsläppen t.ex. och klimatlarmen är överdrivna…

http://supermiljobloggen.se/dumheter/2015/07/undrar-du-ocksa-hur-sverigedemokraterna-ser-pa-klimatfragan-de-har-svarat-vi-har-oversatt


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Zyperior
2015-07-26 15:19
#1

Bästa källan…nånsin! (lol)

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

moondancer
2015-07-31 19:55
#2

Har sett dessa åsikter på flertalet platser #1, så källan Magi-Cat använder sig av är bra ;)

Inte förvånad att SD som inte har speciellt bra koll på verkligheten i vanliga fall också failar när det gäller miljöfrågan. Hoppas alla deras anhängare fattar detta snart =/

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Zyperior
2015-08-01 03:40
#3

Flertalet platser? Ser gärna dessa platser och deras opartiska syn på saker och ting. "Supermiljöbloggen"? Skaffar man sig veeklighetsuppfattning från källor som låter så så vill jag påstå att man är rätt mycket ute på cykeltur.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

moondancer
2015-08-01 08:20
#4

Här är klart och tydligt vad SD anser om hur miljöarbetet bör skötas; https://sdkuriren.se/en-jordnara-och-humanistisk-klimatpolitik/

Vad är det med supermiljöbloggen du finner som en dålig källa?

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Magi-cat
2015-08-01 08:36
#5

Nej, SD är inga förkämpar för förnybar energi. Eller att vi behöver bli bättre och sänka utsläppen. Ungefär som det tolkades i miljöbloggen.

Helt kort:

" Efter att larmen om en kraftig havsnivåhöjning konstaterats substanslösa och att ett varmare klimat, kombinerat med en högra halt koldioxid i atmosfären, snarast är bra för Sverige och de areella näringarna så är de potentiella hoten snarast stormar, kyla och stora mängder snö"

Ett varmare klimat med högre (inte högra) halt koldioxid i atmosfären?! Bra för Sverige? 😮

Nej, men okunskap. Hos SD.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

AliennaII
2015-08-01 18:11
#6

#5 Den meningen syftar väl på "de areella näringarna" i landet…? Att bedöma det som "bra" för jordbruk och skogsbruk när det växer bättre - än när det växer sämre - är väl bra…

Annons:
Magi-cat
2015-08-01 18:20
#7

#6 Det måste ses i sitt sammanhang.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Hayabusa]
2015-08-27 08:41
#8

Det verkliga arbetet för en bättre miljö borde ske i länder som USA, Indien, Kina m fl.

Magi-cat
2015-08-27 09:25
#9

#8 "Verkliga arbetet"?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Hayabusa]
2015-08-27 10:04
#10

#9 Ja, precis. Förändringar i miljötänket i dessa länder.

Magi-cat
2015-08-27 10:09
#11

#10 Luta sig tillbaka och överlåta det verkliga arbetet till andra. 😐

Du förstår väl att det inte går till på det viset om man ska hinna vända skutan innan det är tokförsent?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Hayabusa]
2015-08-27 10:21
#12

#11 Nej, det handlar inte om att "luta sig tillbaka". Du förstår väl att en förändring av miljötänket i de länderna har en avsevärd effekt på miljön, globalt?

Som ett exempel kan transportindustrin i Sverige nämnas. Miljökraven på t ex lastbilstransporter i Sverige är höga (vilket är i sin ordning) men då endast på svenska företag. Bra, kan man tycka. Vi har en "miljövänlig" lastbilsflotta i Sverige. Men, hur ser verkligheten ut?

Halvdansken
2015-09-22 11:08
#13

Co2 är näring för växterna. Ökad Co2 ger en grönare planet. Om vi nu slutar hugga ner regnskogen osv.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: