Annons:
Etikettallmänt-om-miljö
Läst 1483 ggr
Magi-cat
6/15/15, 9:38 AM

Plast i miljön

Aldrig kan det vara enkelt….Ledsen

Haven översvämmas av plast och vi använder tygkassar och minimerar plastanvändningen tycker vi, men så finns det plastanvändning som alla inte tänker på…I alla fall var inte jag medveten om all plast vid odling….

Närodlat är för mig också småskaligt för det mesta, miljövänligt och helst ekologiskt.

Men ska man konkurrera storskaligt med varmare områden innebär det användning av plast, plast och mera plast….

Hur ser det ut i Sverige i det avseendet?

"Worldwide, the agricultural plastic film market alone was estimated to be worth $5.87 billionin 2012. That year’s global demand, according to one market analyst, was more than 9.7 million pounds, with about 40 percent of this being used in mulching. China is estimated to be the world’s largest consumer of agricultural plastic films, using about 60 percent of all such plastic."

Artikeln handlar vidare om plast och återanvändning av plast och svårigheterna där…Var hamnar plasten sedan?

"http://www.iflscience.com/environment/biggest-source-plastic-trash-you-ve-never-heard"


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
6/15/15, 9:51 AM
#1

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Over five trillion pieces of plastic are floating in our oceans says most comprehensive study to date on plastic pollution around the world
  • Redigerat 10/22/23, 11:23 AM av Pyttelite
Upp till toppen
Annons: