Annons:
Etikettallmänt-om-miljö
Läst 2074 ggr
strong.ale
11/14/13, 9:29 AM

McDonalds

jag håller på med ett skolprojekt i skolan och ska skriva om ''Är McDonalds så stor miljöbov som medierna påstår?''. Nu undrar jag ifall ni ka ge tisp om sidor man kan använda. :)

Annons:
KallaMigMimmi
11/18/13, 12:22 AM
#1

Hej har inga sido tips men än googl.. men kan ju säja att det är sjukt vad mycket matsvinn det är! här är en intressant blogg. du kan själv också skicka frågor:)

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

KallaMigMimmi
11/18/13, 12:25 AM
#2

hittade inget på sökning av macdonalds matsvinn..mycket konstigt:/

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

MolnBlomman
11/19/13, 5:30 PM
#3

Jag har jobbat där för många år sedan och det slängdes otroliga mängder mat då pga att det alltid ska finnas färdiga burgare i skåpen och dem får bara ligga där i ett visst antal minuter.

Hoppas dem ändrat på detta.

strong.ale
11/20/13, 9:40 AM
#4

Nu undar jag ifall jag kan få använda en av dom komernatrerna som har kommit upp och ha som exempel. Då det inte ska ut på interne eller tidning eller liknande?

MolnBlomman
11/20/13, 1:33 PM
#5

Ingen fara för min del.

monstermash
11/21/13, 7:11 PM
#6

#4 - Fast detta är ingen fakta, detta är åsikter, du kan inte heller använda bloggar som källa. Har ni inte gått igenom källkritik överhuvudtaget? Våra lärare skulle gå i taket om någon kom med exempel den hittat på ett diskussionsföretag som del av uppsatsen.

Annons:
KallaMigMimmi
11/21/13, 11:25 PM
#7

hur kan erfarenheter inte kan vara relevant i en uppsats på ämnet förstår jag inte (jag vet att det ibland är så stramt, men endå!)..vad är det då för uppsats man får när den enda "godkända" faktan kommer från macdonalds själva eller forskare som är anlitade av mcdonalds.

men om du ska skriva en uppsats om vad mycket bra macdonalds gör…så är det inte svårt att hitta fakta,från dom själva:/

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

monstermash
11/21/13, 11:46 PM
#8

Nej, men samtidigt kan man inte ha med en persons åsikt och bygga upp något på. Du borde rådfråga din lärare iallafall innan du bygger vidare på något från iFokus. Mina lärare hade inte accepterat de, de vill ha fakta, inte påståenden. Vi går visserligen totalt olika linjer, men lärare brukar i regel vara noga med källan.

MolnBlomman
11/22/13, 9:58 AM
#9

Om man presenterar det som ett rykte och sedan kollar upp hur det ligger till i verkligheten så kan det vara intressant för en rapport.

Det är enkelt att bara gå till en handfull restauranger och observera hur dem gör. Eller helt enkelt fråga hur mycket "waste" (så kallas slängd mat) det blir på en dag.

Säg att du bara gör en enkel undersökning för ett skolarbete så kommer dem säkert ge dig informationen utan problem.

VildaVittra
11/22/13, 3:28 PM
#10

Ett tips är att ta kontakt med en dumpstrare och fråga om mcdonalds. Ex http://dumpstr.at/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

strong.ale
11/22/13, 9:56 PM
#11

Men man ska använda dåliga/opålitliga/bra/pålitliga källor

monstermash
12/13/13, 5:54 PM
#12

#11 - Tror inte dina lärare har sagt åt dig att använda dåliga och opålitliga källor, det säger väl sig själv.

Upp till toppen
Annons: