Annons:
Etikettallmänt-om-miljö
Läst 2561 ggr
magyarisch
2012-12-10 20:43

AKUT! Vad ska jag skriva om?

Fick hastigt avbryta mitt förra projekt då det inte kändes "hemma". Jag vill bara ha idéer om VAD man kan skriva om (och självklart, har ni någon superbra länk så länka gärna).

Ska skriva om något av dessa tre alternativ:

1) Kemikaliespridning
Människan tillverkar nya kemikalier som sprids i naturen
2) För stort uttag av ändliga resurser
Vi tar ut alltför mycket av jordens ändliga resurser.
3) Undanträngning av naturen
Naturområden förstörs och växt- och djurarter hotas av utrotning

Helst något som lätt har något åtgärdsprogram då vi ska skriva om vad man gör för åtgärder. Det jag mest är intresserad utav är nummer 3, men finns det något annat intressant så är det helt ok.

Någon som har någon idé på vad jag kan skriva om?

“Köttet från slaktade djur i en människas kropp kommer att orsaka hennes egen grav. I sanning säger jag eder, den som dödar, dödar sig själv, och den som äter köttet från slaktade djur äter döden förkroppsligad.” (Essenska Fredsevangeliet)- Jesus Kristus

Annons:
julklappen
2012-12-13 00:05
#1

skriv om t.ex. vilka växter som fanns förr, men som inte längre finns ute i naturen.T.ex. blommor som är sällsynta eller  som är utrotade helt.

KallaMigMimmi
2013-01-26 10:18
#2

mitt tips är att du skriver om renskogsskövling i amasonas eller fridlysta djur i afrika kolla ex på WWFs hemsida där finns väldigt mycket. eller om du vill ha något som är närmare varför inte östersjön som är överfiskad och förorenad av olja och kimekalier.

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Halvdansken
2013-01-26 19:28
#3

Skriver till vad???

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: