Annons:
Etikettmiljönyheter
Läst 1332 ggr
Sehvrin
6/28/12, 9:17 PM

Miljöaktuellts kommunrakning 2012

Idag kom Miljöaktuellts kommunrakning för 2012. Det är en ranking som visar hur de olika kommunerna ligger till i sitt miljöarbete.

Kommunrakning 2012

På vilken plats hamnar er kommun?

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
storost
6/30/12, 12:54 PM
#1

Tack för länken! Glad

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

moondancer
7/1/12, 8:36 AM
#2

Linköping ligger på plats 13, ganska bra ^^

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Sehvrin
7/1/12, 8:08 PM
#3

Tranemo ligger nästan pinsamt långt ner: 238:e plats och trenden verkar vara att vi hamnar längre ner från år till år.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[TheoA]
7/18/12, 4:07 PM
#4

Plats 143 :S Men jag vet att vi bättrar oss för varje år.

KimE
7/18/12, 6:43 PM
#5

Ånge har förbättrat sig men de är inte glada för det då det är bara är industrier som lagt ner.

sheltiesarna
8/14/12, 12:05 AM
#6

PS. Miljöaktuellt borde utgå från fler indikatorer.

Annons:
Sehvrin
8/24/12, 8:09 PM
#7

#6 De byter vissa indikatorer mellan åren, så egentligen säger inte rankingen under ett år något om kommunen utan det är först när man ser på flera år som man faktiskt kan säga nåt om hur bra de är på miljöarbete. Så de testar för flera indikatorer, bara inte under samma år.

Det kan bli missvisande i rankingen om vissa kommuner inte svarar på de frågor Miljöaktuellt ger dem, vilket jag vet hände med vissa frågor i Tranemo.

#5 Är osäker på om det skulle ge några utslag i rankingen för att industrier lägger ner. Skulle i sådana fall vara NKI tillsyn för att man skulle hinna med fler andel objekt då, men jag tror inte det är fallet med Ånge, då de fått 0 poäng på just den punkten. Så jag tycker nog att du kan vara glad över att din kommun har förbättrat sig Glad

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Upp till toppen
Annons: