Annons:
Etikettallmänt-om-miljö
Läst 1170 ggr
moondancer
2012-03-27 15:08

Earth Hour 31 mars 2012

Nu är det snart dags igen för miljontals människor att visa sitt engagemang genom att släcka ljuset under en timmes tid, i världen största klimatmanifestation Earth Hour. År 2011 deltog 135 länder. Fler än någonsin tidigare. I år vill vi bli ännu fler. Earth Hour har alltid handlat om mer än att släcka ljuset. I år bjuder vi därför in alla att utmana varandra till olika miljöhandlingar.

Läs mer på wwf.org

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Annons:
[Torahzen]
2012-03-30 19:30
#1

Jag är med i år igen!

Sehvrin
2012-03-30 21:30
#2

Jag missade förra året för att vi var ett gäng som hade träffats för att göra annat och vi var alldeles för uppslukade i våra diskussioner för att komma ihåg Skäms

I år ska jag däremot se till att släcka ner och kanske passa på att skriva lite brev i skenet av levande ljus Glad

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Bjornen
2012-03-30 22:42
#3

Jag gör det alla dagar och alla tider på året och gör självklart inget extra just denna timme.

Bjornen
2012-03-31 20:21
#4

Om det blir stor uppslutning finns det risk att det istället ger ökande utsläpp. Om inte förbrukningen motsvarar produktionen av elenergi går energin till spillo. Sedan stiger förbrukningen mer än baskraften, då det finns ett uppdämt elbehov. Jämn elförbrukning är alltid bäst.

Sehvrin
2012-04-01 19:28
#5

#4 Tanken med Earth Hour är inte att spara energi under enbart den timmen (vilket många verkar tro). Det är en protest och ett sätt att uppmärksamma att man borde tänka mer på miljön. Den ska helt enkelt fungera som en tankeställare.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Upp till toppen
Annons: