Annons:
Etikettmiljönyheter
Läst 963 ggr
Sehvrin
9/29/11, 11:59 AM

Ny miljöminister!

Sverige har fått en ny miljöminister. Hennes namn är Lena Ek och hon är centerpartist.

http://www.dn.se/nyheter/politik/det-har-ar-lena-ek

Hon har de senaste åren suttit i Europaparlamentet och ni kan läsa mer om hennes arbete på hennes egna blogg: http://www.lenaek.se/

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
moondancer
9/29/11, 7:57 PM
#1

Förhoppningsvis är hon bra mycket bättre än våran förra miljöminister

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Sehvrin
10/4/11, 3:30 PM
#2

Ja, det hoppas jag också.  Men det blir spännande att se vad hon kan göra i miljöfrågorna. Hon verkar mest fokuserad på klimatfrågan och om ny teknik, men jag hoppas ju att hon kan göra bra saker för naturvårdsfrågorna också. Miljöfrågorna känns hopplöst eftersatta just nu, men kanske en ny person på posten kan göra något åt det?

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Sarah
12/3/11, 5:30 PM
#3

Ur askan i elden tycker jag.

moondancer
12/3/11, 9:53 PM
#4

#3 Varför då? Förklara gärna ^^

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Sarah
12/3/11, 11:09 PM
#5

Vice ordförande european energy forum, alliansens generella linje att det inte behövs mer klimatpolitik, hon själv håller med, inget nej till miljöskadliga subventioner som exempel.

Sehvrin
12/5/11, 8:19 AM
#6

Jag har inte hört så mycket om henne än, vilket i och för sig inte är så bra då det betyder att hon inte lyft upp så mycket miljöfrågor. Jag hörde dock det om European energy forum som #5 nämner. Det kan tyckas illa och det som kritiserats mest är väl att organisationen är för kärnkraft?

Jag tycker dock att hon på sätt och vis tänkt rätt: Hennes förklaring var att hon föredrog att möta folk officiellt istället för att ha inofficiella möten i korridorerna. Däremot så borde det vara svårt att hålla sig objektiv om man jobbar för en lobbyorganisation, för jag kan tänka mig att de är duktiga på att ta fram övertygande argument.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: