Annons:
Etikettallmänt-om-miljö
Läst 1203 ggr
[Momiji]
2011-05-07 17:08

Vad tycker ni om detta?

Om bara 2 timmar börjar cruisingen här efter gatan brevid där jag bor.

Här har jag skrivit ett inlägg om vad jag tycker om det, vad tycker ni?

Annons:
Sehvrin
2011-05-07 18:55
#1

Jag tycker det är väldigt onödigt, men samtidigt har folk olika intressen som man kanske helt ska förbjuda.

Det jag tycker är helgalet är hur länge det höll på. 10 timmar? Förvånad

Jag antar att det inte handlar om nya bilar heller, så det är ju än värre när det kommer till miljöförstöring.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[Momiji]
2011-05-07 20:25
#2

Jo, men just att det är så länge. Den officiella tiden är 10 timmar, men många börjar redan innan. Dom kan lätt hålla på i 14-15 timmar.

Gick över gatan för att handla nyss och det stank avgaser så fort jag kom ut ur lägenhetshuset.

Fridaybrew
2011-05-10 22:53
#3

Sitter man och drömmer om elbilar så är det ju inte speciellt kul med en bilparad utanför på fossila drivmedel. Jag gillar motorljudet och känslan i bröstet av en fet motor. Dock är det trist att tänka på vad resultatet är i förlängningen =/

För att se det mindre negativt är ett tips att se det som att de som cruisar är goda skattebetalare när de står vid bensinpumpen. Det får mig att le iaf när jag ser någon gasa bort sin bensin vid ett rödljus eller liknande.

/Fridaybrew

Mona22
2011-05-22 21:22
#4

#3 precis. det är ju inte direkt billigt att tanka och det är massor med skatt på bensinen, bilen OCH försäkringen, så att ha bil är jättedyrt. Sen kan man ju undra vart den här miljöskatten egentligen tar vägen. Namnet säger att den ska användas för att fixa miljön men den verkar hamna i politikernas fickor iställetSkrikandesObestämd.

Har räknat på att våran saab kostar ungefär 35 kr per mil att ha och då har jag inte räknat slitagedelar som måste bytas på verkstad som man också(!!) skattar för.

Visst skulle jag kunna tänka mig en el/gasbil men vart får politikerna in sina "miljöpengar" om alla köper el/gasbil? jo de höjer skatten på el och gas såklart!Skrikandes

Upp till toppen
Annons: