Annons:
Etikettenergi
Läst 3448 ggr
Staffan
2009-03-30 14:10

Laddare till telefonen

Är det så att mobiltelefonladdare förbrukar ström även om man inte har telefonen på laddning, om den sitter kvar i vägguttaget?

// staffan

Annons:
chik
2009-03-30 14:23
#1

Ja det skulle jag tro.Du kan väl bara ta o lägga den i en låda när du inte använder den.Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

Staffan
2009-03-30 14:31
#2

Men du vet inte säkert att det är så? Det låter enkelt att alltid dra ut den men jag laddar telefonen vi flera tillfällen varje dag så det blir en del extra pyssel..

Zenrin
2009-03-30 15:27
#3

#2 kanske lite OT men… Min storebror arbetar som mobiltekniker åt SonnyEriksson. Han brukar alltid tjata om att mobilens batterier blir sämre om man laddar hela tiden. Hälst ska man alltså låta batteriet bli nästan helt slut innan man laddar, och när den är färdigladdad ska man dra ur kabeln. Men jag känner igen ditt problem. Min mobil är gammal och ur sig ofta. men jag försöker dra ur kabeln ur väggen ändå, och så laddar jag inte över natten heller Skrattande

Staffan
2009-03-30 15:41
#4

#3

Jag har också hört att man helst ska dra ut batteriet nästan helt innan man laddar det på nytt. Ingen aning om det stämmer med dagens nya telefoner - du kanske kan fråga brorsan om det är så med alla batterier? Han kanske dessutom vet svaret på min fråga i #0… :)

// staffan

Zenrin
2009-03-30 15:53
#5

#4 ringde honom precis. han sa att det gäller alla batterier och han trodde att det drar ström också, fast det inte är så värst mycket. i längden blir det dock endel.

Staffan
2009-03-30 15:58
#6

Fast jag anar ändå ett tvivel…

"han trodde att det drar ström också"

Glad

/s

Annons:
Zenrin
2009-03-30 16:02
#7

ja precis. det är inte hans jobb att kolla hur mycket ström en laddare drar lixom. men det med batteriet fick du svar på iaf Tungan ute

Staffan
2009-03-30 16:07
#8

Absolut, och det tackar jag för.