Annons:
Etikettallmänt-om-miljö
Läst 1133 ggr
Stormhatt
5/11/09, 3:07 PM

...och risken för depression är överhängande

Annons:
moondancer
5/11/09, 3:33 PM
#1

Wow! Verkligen talande bilder.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Ijin
5/11/09, 4:01 PM
#2

Enda som inte direkt passar där är bilden av massor med hushållsmaskiner som står uppraddade, dom lär återvinnas…

Coturnix
5/11/09, 4:38 PM
#3

Wall E
Kom jag att tänka på. Ett sorgligt senario.

moondancer
5/11/09, 5:41 PM
#4

#2 Ja, det såg ut som kylskåp som väntade på att få freonet omhändertaget. Men det visar fortfarande på vilka otroliga mängder som slängs

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Ijin
5/12/09, 3:58 PM
#5

#4 Dom måste ju slängas och återvinnas. Allt måste det. Om man inte gör det med kylskåp te.x. så blir dom så skitiga att folk blir sjuka av det.

Halvdansken
5/15/09, 4:45 PM
#6

Där ser man vad vi ska lägga pengarna på istället för att pumpa in miljarder av dollar i Co2 bluffen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
moondancer
5/15/09, 5:39 PM
#7

#6 Vad för bluff pratar du om egentligen?

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Halvdansken
5/16/09, 2:02 PM
#8

Att Co2 inte påverkar klimatet, det är naturliga variationer som har med solen och annat att göra. Och, ja, jag tror det fullständigt, så länka nu inte till en massa IPCC rapporter.

Vi spenderar miljarder på något som har en mikroskopisk inverkan på klimatet, när vi istället skulle se till att rensa upp i den skiten som bilderna visar.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

moondancer
5/16/09, 7:31 PM
#9

Du har väldigt fel om att koldioxiden inte påverkar klimatet, då det är växthusgaser som bland annat koldioxid, metan och vattenånga som gör att vi har den höga medeltemperatur vi har på jorden. (Mer utförlig förklaring här). I stort sett alla forskare är överens om detta.

Det forskarna är oense om är huruvida det har skett en ökning av dessa växthusgaser i atmosfären och om det är vi människor som har påverkat atmosfärens sammansättning.

Nog om detta i den här tråden, men om du känner för det kan du skapa en ny tråd om du vill diskutera detta.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Gasoline
5/22/09, 3:02 PM
#10

Blir ganska depprimerad över dessa bilder.. Ett tecken på våran överkonsumtion och våran vårdslöshet med naturen.

Magi-cat
7/8/09, 10:27 AM
#11

#2 fast jag har sett på tv hur dessa vitvaror skickas till Nigeria (tror jag det var) för "återvinning", dvs de får ta hand om vårt skräp……inte schysst…..


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

ljushuvudet08
7/21/09, 1:32 PM
#12

Konsumtionssamhällets baksida….

batski
9/4/09, 5:47 PM
#13

Shit :(

Annons:
sissie
9/7/09, 1:41 PM
#14

Jösses vilka bilder! Och så jagar soppoliserna här i Sverige gamla tanter som råkar ställa en stekpanna ovanpå återvinningskärlet för plåtburkar bara för att den inte går in i hålet! Absurt!

Nä soppoliserna skulle åka dit och hjälpa dem att börja återvinna.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Upp till toppen
Annons: