Annons:
Etikettmiljönyheter
Läst 1079 ggr
moondancer
2009-10-28 11:07

Brunkol ska få Reinfeldt att stoppa Vattenfall.

DN skriver:
_
Ska 18 ton brunkol framför regeringskansliet Rosenbad förändra regeringens klimatpolitik? Det tror Greenpeace som kallar det hela för en gåva till statsminister Fredrik Reinfeldt.

_Läs mer här

Är det här rätt sätt att få fram sin åsikt? Eller borde greenpeaceaktivisterna framfört sina åsikter på något annat sätt?

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Maria
2009-10-28 11:33
#1

Visst kan man framföra åsikter på olika sätt med mer eller mindre framgång.

Nu är ju det Greenpeaces "varumärke" att sticka ut och vara lite mer kontroversiella så jag tror nog att människor hade reagerat om de hade gjort en namninsamling som exempel.

Detta är i alla fall något som syns och media hänger på…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sehvrin
2009-10-29 12:52
#2

Jag känner mig lite tvådelad i om detta är ett bra sätt att framföra sina åsikter på. Å ena sidan så får det mycket uppmärksamhet och det är bra samt att det är lite mera slagkraftigt. Å andra sidan så kan det ha motsatt effekt och få folk att dra öronen till sig och börja tycka att greenpeace är idioter, vilket kanske likställs med att deras protester är onödiga och idiotiska.

Men jag kan tycka att de borde ta sitt ansvar och städa upp efter sig, så som de vill att Sverige ska göra och det hade nog kunnat vinna sympatipoäng för.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Upp till toppen
Annons: