Annons:
Etikettallmänt-om-miljö
Läst 1359 ggr
Staffan
10/24/09, 5:44 PM

Herregud... :(

Under länken nedan finns lite bilder från Kina. Jag hoppas verkligen att omvärlden och kineserna själva kan hjälpas åt att förbättra situationen där. Inte minst för alla stackare som föds och växer upp där, mitt i eländet.

Länk till bilderna…

// Staffan

Annons:
Taxelina
10/24/09, 6:54 PM
#1

Ursäkta mitt språk nu. Men jag vet inget annat passande uttryck. FY FAN.

Och här kämpar vi för att källsortera och panta burkar?! Okey, någonstans behöver man ju börja.

Stackars människor.

Halvdansken
10/24/09, 8:32 PM
#2

Och här kommer jag med mitt favoritargument igen.

Istället för att satsa miljader av dollar på Co2 bekämpning som inte kommer att hjälpa nånting alls, så kan vi ju satsa de pengarna på är få ordning på sådana här förhållande.

Om det nu blir lite varmare (än har vi långt till de 5 grader varmare som det var i Europa på bronsåldern) så överlever vi det. Faktiskt - fler överlever, det dör fler varje år av köld än av värme.

Men om vi förgiftar jorden och vattnet så är det helt definitivt en säker dör vi går till mötes.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Sehvrin
10/24/09, 8:51 PM
#3

Får lov att hålla med Halvdansken i den här frågan, detta är problem som är värre än den globala uppvärmningen (även om den bör tas på allvar också).

Den här typen av miljöproblem är inte bara ett problem för miljön, utan för människorna som tvingas leva i det. En del av att lösa fattigdomen i världen är att lösa den här typen av miljöproblem, är vad jag tror.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Halvdansken
10/24/09, 9:09 PM
#4

Det här är mer akut också. Skitaktut. NU!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Tom-B
10/27/09, 7:26 PM
#5

#2  "miljader av dollar på Co2 bekämpning som inte kommer att hjälpa nånting alls"

Du får naturligtvis ha Din åsikt. Jag delar den inte. Det du kallar CO2-bekämpningen är väl så viktig (enligt min mening).

Varför ställa olika miljöbekämpningsåtgärder mot varandra. Någon som beaktat i det här sammanhanget hur mycket pengar som går åt inom vapenindustrin och det militära. CO2-bekämpningen drar förmodlingen växelpengar (jag har inga siffror) jämfört med vapenindustrin.

Jag är inte pacifist, men ställ miljön mot vapen, då kanske det händer något.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Sehvrin
10/27/09, 11:46 PM
#6

#5 Att man ställer olika miljöåtgärder mot varandra beror på att de delar på samma pengar. Vanligtvis så har politiker och andra som håller i pengarna inte lust/möjlighet att satsa på flera saker.

Likaså är det svårt att få allmänheten att koncentrera sig på mer än ett par problem i taget.

Jag tror tyvärr att militär och vapen står betydligt högre upp i prioritering i dagens politik än vad miljöproblemen gör. Jag ser fram emot den dagen då världen kommer tänka om (även om jag misstänker att jag aldrig kommer få uppleva den, men man vet ju aldrig)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
FeliciaS
11/2/09, 9:52 PM
#7

Usch, värre än vidrigt Skrikandes

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

ljushuvudet08
11/3/09, 4:46 PM
#8

Instämmer med #1. FY FAN!

FeliciaS
11/3/09, 5:16 PM
#9

Kanske en anledning att bojkotta varor från Kina, i största möjliga mån…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

ljushuvudet08
11/3/09, 5:31 PM
#10

#9 Det borde väl inte vara alltför svårt när det gäller mat, men elektroniska prylar kanske man får köpa lite mindre av i så fall.

svartgronabrigaden
11/3/09, 6:15 PM
#11

Problemet ligger i marknadsekonomin. Vinst, vinst, vinst…

Upp till toppen
Annons: