Annons:
Etikettlivsstil
Läst 1138 ggr
batski
2009-12-21 23:47

Destroy the Forests... (artikel)

Annons:
moondancer
2009-12-22 00:23
#1

För seg i huvudet för att läsa detta nu (gah, tentaplugg…) ska se om jag hinner läsa imorgonSkrattande

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Sehvrin
2009-12-22 01:03
#2

t är helt klart fel att skövla värdefull skog för att föda upp djur, lika fel som det är att skövla värdefull skog för andra ändanmål, till exempel palmoljeodlingar (om jag har fattat det rätt är det ett stort problem).

Det här kan man påverka lite själv genom att inte köpa kött från Sydamerika. Tycker det egentligen är konstigt att det "måste" ätas så mycket kött att vi måste importera. Jag tror att det skulle vara bra om folk drog ner på sin köttkonsumtion.

Däremot tror jag att rätt antal djur på rätt plats till och med kan vara bra ur naturens synvinkel.

(det här blev kanske inte så bra inlägg, är väldigt trött just nu, men lite av mina tankar fick jag fram, hoppas jag)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

batski
2009-12-22 13:17
#3

#1 Lycka till med tentan!

#2 Ja den storskaliga och intensiva palmoljeodlingen är ett stort problem i vissa världsdelar.

moondancer
2009-12-22 21:51
#4

#3  tackar :D

Sådär, då har man läst och kunnat koppla vad man läste. Håller i stort sett med vad #2 skrev

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

ljushuvudet08
2009-12-22 22:33
#5

#2 Ja, palmoljeodling är ett stort problem. Se här vad man har gjort ( och beräknas fortsätta göra) för att odla bl.a. palmolja som sedan hamnar i västeuropéers och amerikaners chips och hudvårdsprodukter. Gör en förbannad, eller hur?

Upp till toppen
Annons: