Annons:
Etikettbiologisk-mångfald
Läst 1067 ggr
OleaViola
3/10/10, 8:16 AM

Odla ekologiskt !

Hej kanske inte på rätt sida här men hade varit roligt om någon med erfarenhet av ekoligsk odling kanske ska vara på andra sajter som trädgård eller så men det känns om denna sajt om miljö skulle ett bra forum vill lära mig om ekologisk odling kan inte så mycket själv men håller på att lära mig.

Har ju inte varit aktiv på ett tag då min dator krånglar hoppas att det finns någon därute som kanske kan skriva en liten artikel eller några inlägg hakar på så mycket jag kan.

Annons:
Sarah
3/10/10, 1:44 PM
#1

Jag har trädgårdsland hemma :) nu håller jag på och försår inne. Beror väl på i vilken skala du tänkt dig, men trädgård i fokus är väldigt bra med många kunniga människor.

Taxelina
3/10/10, 5:23 PM
#2

Vi odlar ekologiskt i jordbruket. Och har även ekologisk mjölk med andra ord. Och då även ekologiska vilda djur eftersom dom också äter ekologisktSkrattande

OleaViola
3/10/10, 9:02 PM
#3

" 1 hade tänkt mig bara odla i liten skala Har bara balkong

håller även jag på att fröså inomhus nu jag får leta mer  tycker detta är jätte intressant ämne. ska titta på trädgård i fokus också Glad

# 2 låter intressant dela gärna med dig om du har några tipps till lite mer hobby odlare ! Glad

Halvdansken
3/12/10, 3:08 PM
#4

Det enda som gäller (nu pratar jag hobby-odling) är ju att man inte använder konstgördning och besprutningsmedel.

Så kör organisk gödning och kläm bladlusen med fingrarna och plocka bort ev larver för hand, så är du ekologisk.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

OleaViola
3/12/10, 6:45 PM
#5

okej det är nästan så jag redan gör Glad ämnet är intressant så jag får lära mig mer det skadar aldrig.

Sehvrin
3/13/10, 9:50 AM
#6

Vill man dra det lite längre kan man köpa ekologiska frön också. Det finns bland annat på Impecta

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Coturnix
3/13/10, 8:12 PM
#7

Odlingsjorden är ju också viktig. Att det är en ekologisk jord. Väl?

Halvdansken
3/13/10, 8:28 PM
#8

Hur definierar man ekologisk jord??? Att det aldrig varit konstgödsel i det?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Taxelina
3/13/10, 8:32 PM
#9

Tyvärr kan man nog inte odla helt giftfritt då det kommer ner lite uppifrån i mellanåt. Genom regnet. Men man gör ju så gott man kan.

wilddotter
3/20/10, 3:03 PM
#10

Vad spännande det här låter! Jag har tänkt att odla i krukor hemma, är det något som fungerar? Finns det någon hemsida som tipsar om bra råd för det?

CeCe

KimE
3/20/10, 5:37 PM
#11

Du får mycket mer ogräs om du köper ekologisk jord.

Upp till toppen
Annons: