Annons:
Etikettklimat
Läst 1267 ggr
moondancer
3/2/10, 10:08 AM

Miljöministern flög till klimatmöte - två gånger

Miljöminister Andreas Carlgren (C) tog vid två tillfällen flyget till klimattoppmötet i Köpenhamn i december.
Under hela året var han en extremt flitig flygresenär, visar handlingar som Expressen tagit del av.
- Jag skulle aldrig ha hunnit med jobbet om jag inte flugit, säger Carlgren till Expressen.Läs mer på expressen.se

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Sehvrin
3/2/10, 2:44 PM
#1

Visserligen är det säkerligen ett stressigt jobb han har, men ibland är det viktigt att vara en förebild också och det går faktiskt många tåg från Stockholm till Malmö (Köpenhamn?). Telefonkonferans borde väl inte vara omöjligt att hålla på en tågresa, för den delen heller?

Då har jag lite mer förståelse till varför han flög till Oskarshamn (fanns med på listan) för det är skitsvårt att ta sig dit på ett tidseffektivt sätt Obestämd

Dock är det ju bra att de klimatkompenserar, men jag skulle gärna se att politikerna var lite bättre förebilder.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Linnea
3/3/10, 1:43 PM
#2

Det var flera som tog både flyg (privatflyg!) och limousin till klimatmötet. Pinsamt.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

moondancer
3/3/10, 4:00 PM
#3

En liten kul parentes är att Maria Wetterstrand (mp) tog tåget till Linköping, då hon skulle ha en föreläsning på universitetet (och blev lite försenad, eftersom det tydligen är jättesvårt att köra tåg på vintern Tungan ute). Jag misstänker dock att det flesta andra politiker är för bekväma för att ta tåg eller åka buss.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Linnea
3/4/10, 10:00 AM
#4

#3 Det är ju tur att nån lever som dom lär.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Upp till toppen
Annons: