Annons:
Etikettallmänt-om-miljö
Läst 1574 ggr
[ngupa]
9/17/10, 9:40 AM

ang slamspridningen

Så verkar växter ta upp mkt av giftigheterna ….

och jag vill då slå ett slag för Gunnar Lindgrens nyhetsbrev och hans uppmaningar om att bekämpa slamspridningen.

ber om ursäkt om han redan finns här i någon tråd eller liknande….

Annons:
batski
9/26/10, 10:29 PM
#1

Det var inte bra faktiskt. Och jag som trodde att återvinningen av mänsklig avföring var en bra grej…

Tom-B
9/27/10, 11:47 AM
#2

#1 Baski!

Att "mänsklig avföring" är en bra grej stämmer nog, men det finns så mycket annat i dagens slam i form av olika gifter.

Vi människor är jättedåliga på att sortera vårt avfall på rätt sätt. Och Industrin tillför allehanda tillsatseri som man som konsumentn inte har en aning om.

För många år sedan gjordes försök med att "avgifta" slammet från våra städer. Det lyckades inte helt, och några garantier för ett giftfritt slam kunde inte lämnas, vad jag minns. Det finns dessutom hur mycket som helst, som vi inte vet effekterna av varken kort eller långsiktigt.

Även om jag förstår problemet med allt slam, och att detta inte kan tillförasd vår näringskedja, så skulle jag aldrig som bonde ta emot mänskligt slam att spridas på mina åkrar. De kan faktiski bli totalförgiftade.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

batski
9/27/10, 2:19 PM
#3

Tom: Ja jag inser att vi konsumerar en massa gifter i form av medicin och annat. Hade dumt nog bara inte tänkt på det. Men det är faktiskt skrämmande
Rynkar på näsan

Upp till toppen
Annons: