Annons:
Etikettallmänt-om-miljö
Läst 1760 ggr
KimE
2010-11-13 16:47

Utsvultna minkar!

Annons:
Anders 50
2010-11-21 23:42
#1

Märkligt vad tyst det blev om minkutsläppen och vad det ställde till med. Själv har jag avlivat många av dessa minkar, och resultatet av deras framfart, halvdöda ankor, höns och kaniner.

Men jag är säker på att barnen som fölorat sina djur (och sett hur det sett ut efteråt) tack vare dessa idioter till människor, inte kommer att ha någon större tilltro till det som djurrättsorganisationer sysslar med, i framtiden.

Synd om de organisationer som är seriösa, för även de drabbas.

Tama minkar finns nu flera mil från farmarna!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

moondancer
2010-11-22 12:25
#2

Tyvärr är det nästan alltid så med dagens media, när det händer är det jättespännande och det skrivs metervis om vad som hänt, men efter en vecka är det inte spännande längre, och inget skrivs alls

Jag har försökt få tag på representanter för de som släpper ut minkar, så man kunde få ihop en artikel här, men de är tyvärr alldeles för fega för att ens ha en anonym mailadress där man kan ställa frågor om deras verksamhet.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Taxelina
2010-12-12 22:11
#3

Jag hörde talas om ett kul sabotageFlört Minkägaren fick nys om att det skulle komma bråkmakare och ringde grannen som höll på att ha ut flytgödsel på sina åkrar. Bråkmakarna blev förvarnade men gick inte undan så bonden satte igång tunnan med gödslet  över dom hähähähä. Hur det gick sedan förtäljer inte historien. Men ibland kan det vara värt att få betala lite böter.

batski
2010-12-16 17:23
#4

#2 Om aktionen gjordes i Djurens befrielsefront (DBF)s namn så kan man kanske kontakta deras stödgrupp. Fast de verkar tyvärr inte vara så värst intresserade av att diskutera arbetsmetoder…

En av DBF:s egna regler för att en aktion öht ska kunna vara en DBF-aktion är att ingen levande individ (människa eller annat djur) har kommit till skada. Jag har länge undrat hur dessa massfrisläppningar av minkar kan gå ihop med ovannämnda regeln…

moondancer
2010-12-16 17:29
#5

#4 Har försökt, och det går inte att få kommentar från någon. Fegt!

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

batski
2010-12-16 17:44
#6

#5 Trist! Jag trodde att ett av syften med såna aktioner var att sätta fokus på frågan och skapa debatt…

Annons:
Upp till toppen
Annons: