Annons:
Etikettbiologisk-mångfald
Läst 1857 ggr
batski
11/19/10, 1:20 PM

EU-regler blir döden för våra unika växtsorter

EU-regler blir döden för våra unika växtsorter

Jag har alltid tyckt att Sverige ska vara med i EU och påverka Europas politik och framtid, men detta är helt sjukt! Vart är vi på väg med alla dessa sjuka regler och förbud? Var är friheten som alla dessa pseudo-liberaler älskar att prata om???

För er som har Facebook finns det en page Försvara det fria fröet och en event som man kan attend online.

Annons:
KimE
11/20/10, 11:34 AM
#1

Friheten byter vi mot subventionerat vin.

EU verkar ha stora problem med att hålla ihop medlemsstaterna och deras ekonomi.

Taxelina
11/21/10, 10:53 PM
#2

Men det är ju helt sjukt !!!

Tom-B
11/24/10, 5:58 PM
#3

Dax att utrota Fransmän och Spanjorer (jag skämtar!).

Men det är iaf dom som slåss som jag vet inte vad för att behålla stödet till drogen vin (jag dricker vin!).

Vilket till stor del tar EU:s jordbruksstöd, som så många hatar att vi i Sverige får en liten del av. Som återbetalning på det vi betalar in.

Jag vill framhålla att jag nu inte kollat fakta om EU-stödets totala omfattning.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Taxelina
11/24/10, 11:20 PM
#4

Jo, dom har humör fransmännen och spanjorerna hahaha. Dom kan verkligen protestera när dom blir ilskna.

gdsseli85
12/1/10, 10:04 PM
#5

Jag ska verkligen inte påstå att jag är insatt i detta fallet, för det är jag inte! =P

men har inte reglerna en del att göra med att minska risken för spridningen av främmande arter till fel miljöer..? Av människan inplanterade/spridda arter är ju något som historien visat inte alltid  varit så lyckat. Så någon form av restriktioner borde vi absolut ha. Men sen får det ju självklart inte gå till överdrift.

Men som sagt jag har bara läst ett fåtal rader i detta ämnet så är inte insatt. Men man ska kanske tänka till en extra gång innan man förkastar förslaget helt och hållet…?

Taxelina
12/1/10, 11:41 PM
#6

#5 Klok tankeFlört

Annons:
gdsseli85
12/4/10, 5:49 PM
#7

#6 =)

Upp till toppen
Annons: