Annons:
Etikettlivsstil
Läst 838 ggr
Lakritsstjärna
2017-06-11 14:56

Äta insekter

Vad tycker ni om att byta ut oxfeele och köttbullar och annat mot insekter? De är mycket bättre ur miljö synpunkt och vi äter ju redan kräftdjur. I vissa kulturer är det inget konstigt med att äta insekter. Själv äter jag vegetariskt men de som anser att de inte klarar sig utan anemalisk föda så tror jag att det skulle vara en jätte bra idé för att på så sätt minska klimatpåverkan.

Annons:
[Roe Deer]
2017-06-14 07:06
#1

Jag tycker det är fruktansvärt att äta hela varelser. Sedan är jag vegan. Men jag tror få köttätare känner lusten att äta dessa. Kryper bara i hela kroppen. Huga!

Pyttelite
2023-07-04 07:55
#2

Intresset för insekter som mat ökar och numera är det lagligt att sälja vissa typer av insekter som mat i Sverige. Men är de ett hållbart livsmedel och hur bra är de som ett hållbart alternativ till andra näringskällor i vår kost?

Läs mer här:

https://www.livsmedelsverket.se/matvanor-halsa--miljo/mat-och-naring/ar-insekter-ett-hallbart-livsmedel-ny-rapport-om-insekters-naringsmassiga-och-miljomassiga-nytta


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Intresset för insekter som mat ökar och numera är det lagligt att sälja vissa typer av insekter som mat i Sverige
Draken
2023-07-04 09:37
#3

#0: Kan överhuvudtaget inte tänka mig att äta insekter, det bär emot något fruktansvärt.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Pyttelite
2023-07-04 09:39
#4

#3: Ja det är det nog många som tycker - till viss del är det säkert en om inte genetisk sak så iallafall djupt rotad.

Och det beror inte på att man skulle kunna se ansikten i insekterna som det så vackert refererades till på en av våra djurrättssajter här på iFokus.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Undertaker
2023-07-04 09:43
#5

Äter nu inte kött, bara fisk och även insekter skulle jag kunna tänka mig äta.

Har provet insekter vid olika tillfällen och det är väldigt gott enligt mig.

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

Draken
2023-07-04 12:02
#6

#4: Att man inte äter insekter är nog, precis som du säger, väldigt djupt rotad. Jag vet mycket väl att det finns folkslag där insekter är en del av den dagliga födan, även ormar och ödlor.

Jag tror det beror mycket på var man har vuxit upp också. Jag äter både kött och fisk, men jag kan inte äta allt slags kött eller fisk.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

  • Redigerat 2023-07-04 12:03 av Draken
Annons:
Upp till toppen
Annons: