Annons:
Etikettallmänt-om-miljö
Läst 901 ggr
[Sundberg.. Jag]
2016-12-03 22:32

Klimatförändring

Vilken sanning man tror på🤓 bryr jag mig inte om,😴

 men …..😃

Videoklippet  med John Christy  kanske öppnar för andra tankesätt hos dom som tror på det media alarmerande bombarderar människor med…

Hoppas ni tar er timmen tid,  att enklare förstå verkligheten….👋

Annons:
VildaVittra
2016-12-03 22:52
#1

Redan 3:45 in i videon så vet jag att killen är osmart. Han hävdar alltså att man får rent vatten och ren luft genom billig energi (=olja/stenkol). 😎Han kommer ifrån bibelbältet, de är väldigt avigt inställda mot vetenskapen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Sundberg.. Jag]
2016-12-03 23:03
#2

#1

Jag påstår inte att någon har fel eller rätt…..

Ta dig gärna tiden att titta på hela klippet och därefter dra din egen slutsats.

Kanske man behöver fundera lite utanför sin egen komfortzon……

VildaVittra
2016-12-03 23:08
#3

#2 Jag behöver inte titta på ett klipp på tuben för att veta vad jag "tycker" i klimatfrågan. Jag bildar mina åsikter på forskning.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Sundberg.. Jag]
2016-12-09 22:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3

Forskning eller teoretiska gissningar ?

VildaVittra
2016-12-10 03:59
#5

#4 Låt mig gissa. Du tror att vetenskapliga teorier "bara är teorier"?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Sundberg.. Jag]
2016-12-10 20:05
#6

#5

Verkligheten visar på en temperatur ökning,,,,, mättning i realtid.

Jag kan inte säga att jag vet om det är människan som står för hela den ökningen eller om den är en naturlig avvikelse, pga kort tidsperspektiv som kan få förhållandevis låga ökningar att verka stötte än dom är.

Att vi utarmar och förstör vår värld är väl ganska uppenbart, den del av mänskligheten som står för den kan man med ganska enkel statistik härröra till den rika skaran av mänskligheten……

Vore bättre om du förklarade vilken forskning du grundar dina åsikt på!!

Mig veterligen så falsifierar man modeller som inte håller…..men det kanske inte är vetenskapligt i din värld…??

Vilken vetenskaplig modell anser du vara den rätta, den du alltså grundar din sanna och obestridliga åsikt på..??

Annons:
VildaVittra
2016-12-11 04:42
#7

#6 Du undviker frågan. Jag tar det som att mitt antagande var rätt och att du googlade lite och upptäckte att du hade fel.

"Vilken vetenskaplig modell anser du vara den rätta, den du alltså grundar din sanna och obestridliga åsikt på..??"

Den mest logiska.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Sundberg.. Jag]
2016-12-11 19:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#6

Allt är mycket logiskt, vi har bara lite svårt att se vår egen del i helheten.

Pyttelite
2022-12-11 22:36
#9

Det har været et usædvanligt varmt efterår i Grønland med flere varmerekorder, oplyser klimatolog.

- Det er den varmeste september vi nogensinde har set i Nuuk siden 1784, siger klimatolog ved DMI Caroline Drost Jensen til KNR.

Läs mer här;

https://knr.gl/da/nyheder/temperaturerne-stiger-varmeste-september-i-nuuk-siden-1784


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Det har været et usædvanligt varmt efterår i Grønland med flere varmerekorder, oplyser klimatolog.
Upp till toppen
Annons: