Annons:
Etikettoff-topic
Läst 848 ggr
anwi
6/2/16, 10:11 PM

flugor som sprider bakterier!? hjälp!

Alltså, haft en kissad o ostädad hamsterbur stående i tre månader (orsak oviktig!!!) Den kastas idag på den i en sopsäck kastade allting. Problemet är bara att nu när de varit så varmt så kommer det in flugor som trivdes väldigt bra i buren som sedan flyger runt i rummet samt resterande rum, inklusive köket. Är så så så rädd verkligen då flugor sprider runt bakterier. Buren luktade verkligen ILLA. Är så fruktansvärt orolig över det här med flugorna när dem varit i buren o sen flyger o sätter sig på allt möjligt, på mig, ja ALLT. Läst om hur flugor sprider bakterier o parasiter då de förflyttas mellan olika saker..de spyr tydligen o bajsar var femte minut. Hjälp någon!!! Har redan ångest o mår fysiskt dåligt o detta gör de bara värre vill inte detta ska påverka något i mitt mående..

Annons:
JonasDuregard
6/19/16, 2:46 PM
#1

Hej,

Du behöver inte oroa dig. I Sverige är det väldigt ovanligt att sjukdomar sprids via flugor. 

Om det fanns några ohälsosamma bakterier i buren så är de döda nu. 

Om du ändå inte kan låta bli att oroa dig, så tänk på att det inte finns några flugor i ditt kylskåp, så det som du tar därifrån har inga flugor landat på. Så förvara färsk frukt och grönsaker där istället för att låta det ligga framme. 

Flugor överför inte sjukdomar genom att landa på människor och inte heller genom att landa på saker i din omgivning. 

(Lite sent att svara nu ser jag men det kanske kan lugna någon framtida besökare)

Upp till toppen
Annons: