Annons:
Etikettklimat
Läst 1254 ggr
Magi-cat
2015-11-28 12:39

Klimatförnekarna tappar sans

I debattartiklar går klimatskeptiker till storms mot en sansad klimatpolitik.

De talar om decennier av grön indoktrinering och  att den gröna politiken t.o.m. är fientlig mot livet självt! 

IPCC's datormodeller är dåliga, prognoserna felaktiga och kol, olja och kärnkraft räddar i själva verket Europas och Sveriges skogar.

Rent av är det en människans plikt mot allt liv att föra upp en del av kolet till atmosfären för att öka fotosyntesen så kolet gör nytta, enligt professorerna i fråga.

Snurrigt så det förslår, men det blir värre. Eller vad sägs om det här:

"Röda politiker som Åsa Romson och Johan Rockström vill införa planekonomi under FN liknande den i det gamla kommunistiska Sovjetunionen, Kina och Nordkorea. De behöver klimatlarmen för att motivera en sådan omställning av global maktutövning." 

Jag tror de har fått en del om bakfoten….🤪

_källor: http://www.vk.se/1576881/ett-overdrivet-koldioxidhot_

citat ur Vimmerby tidning 27/11 -15


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Sommarek
2015-11-28 13:10
#1

Jag har även sett artiklar som menar att klimattänkande leder till onda, vilseledande och direkt hälsofarliga företeelser, som vegetarianism, feminism och transexualism.  😃   De har tappat skruvarna för länge sedan.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Magi-cat
2015-11-28 13:20
#2

#1 Så pass? Så många fasor i klimattänkandets spår. 😃

På ett sätt är det lika bra att skruvarna tappas runt om, så de tappar helt i trovärdighet.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sehvrin
2015-11-29 09:39
#3

Har svårt att ta debattartikeln i #0 på allvar då de inte har några källor på sina påståenden. Plus att den var väldigt konspiratorisk i sin ton.

Allt det där får mig att tänka på den här bilden http://farm5.static.flickr.com/4036/4254681996_27b1ed7ff0.jpg

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Magi-cat
2015-11-29 10:29
#4

#3 Den var bra! 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
2016-01-08 00:23
ManU77
2016-01-08 12:23
#6

Enligt den naturliga klimatcykeln skulle vi egentligen nu befinna oss på god väg mot ytterligare en ny istid. Jorden avkyls nämligen helt naturligt och hamnar i en slags istid vart 22 000-de år. Istället har jorden bibehållit temperaturen och kanske till och med ökat den. Detta är inte naturligt och helt klart något vi människor får ta på oss skulden till.

Det forskarna larmar om är att när detta svänger igen och jorden helt naturligt börjar återupphettas efter denna istid, kommer vi redan ha en temperatur som innebär att när den ökar ytterligare, vilket som sagt helt naturligt kommer ske, innebär det en katastrof för jordens klimat och förutsättningarna för liv på denna planet. Klimathotet är därmed absolut på riktigt och bör tas på största allvar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: