02. Livsstil

Ekologisk mat ökar

2015-01-29 20:11 #0 av: moondancer

Försäljningen av ekologiska livsmedel fortsätter att öka. I Sverige steg försäljningen ifjol med nästan 40 procent, enligt organisationen Ekoweb som bevakar branschen. Läs mer på sverigesradio.se

Anmäl
2015-01-29 20:12 #1 av: moondancer

Mycket bra nyheter tycker jag. Trevligt med lite positiva nyheter bland alla dåliga :)

Anmäl
2015-01-29 20:21 #2 av: DjurälskarenEmelie

Hurra, hurra! Säger jag! Tycker också att det är bra :D

Anmäl
2015-01-29 21:43 #3 av: Magi-cat

Trevligt med goda nyheter!Tummen uppBlomma

Hjärta "It has always been easier to destroy than to create." (Spock)

Anmäl
2015-01-29 22:29 #4 av: JonasDuregard

Bra att folk är miljömedvetna i alla fall! Sen huruvida det gör någon praktisk skillnad för miljön... Det finns det en annan tråd om tror jag bestämt.

Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism

Anmäl
2015-04-24 19:07 #5 av: Magi-cat

Men vad är det här nu då? EU-käppar i de miljöhjul som snurrade åt rätt håll!

"EU vill att ett oberoende certifieringsorgan utför kontroller - och det kommer att svida i plånboken för mindre butiker, enligt Emelie Hansson.

– Troligen kommer många inte tycka det är värt att erbjuda kunder ekologiska produkter, säger hon.

EU-kravet väntas även slå hårt mot producenter. Den som odlar ekologisk mat ska nämligen inte längre få odla något som är oekologiskt.

– Du får inte ens för hobbybruk odla konventionellt. Du får inte ens gödsla med konstgödsel i din kryddträdgård, säger EU-parlamentarikernChristofer Fjellner (M)."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20683909.ab

Hjärta "It has always been easier to destroy than to create." (Spock)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.