Annons:
Etikettenergi
Läst 1313 ggr
stillness
8/24/12, 9:24 AM

GRATIS EL! åt alla =sant

Sterling maskinen

Eliten (som äger de stora oljebolaget etc)

har hindrar dessa tekniker och anklagat dessa genier som galna som uppfunnit denna teknik och velat dela den med resten av mänskligheten

Denna teknik kan man spara upp till 75% El

Bli självständig och säga Bye bye till de giriga El bolaget som idag är som ett spel för att kunna gå med vinst enbart.

Glad

Annons:
stillness
8/24/12, 9:29 AM
#1

Hittade en till Video på youtube, en man som förklarar med bild exempel hur en sterling maskin fungerar :)

moondancer
8/24/12, 10:11 AM
#2

Tog bort länken i första inlägget då jag ser den som otillåten reklam. Videon i #1 var däremot intressant och får ligga kvar

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Sehvrin
8/24/12, 10:17 AM
#3

Intressant teknik, hade faktiskt aldrig hört talas om den. Dock kan jag förstå att den än så länge inte används mer då den inte fungerar om inte solen lyser på maskineriet. Ska bli intressant att se om tekniken utvecklas. Jag tror inte att det blir en av de stora lösningarna, eftersom den verkar lite opålitlig, men den kan nog bli en del av pusslet som är vår energiförsörjning i framtiden.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

stillness
8/24/12, 10:49 AM
#4

Eliten Illuminati etc har länge förhindrar att massan skall ha tillgång till fri teknik som kan gynna alla, och har stoppat många uppfinnare och förklarat dem som knasbollar och tagit deras patent och även dödat har ja för mig. tex den första el bilen kom för över 100 år sedan

Detta är en väg vi alla kan gå och vi blir självförsörjande helt

men detta vill inte de som äger de stora bolagen veta av.

rätt galet med tanke på hur de behandlar planeten i övrigt bara för att allt skall gå med vinst etc

Glad

Sehvrin
8/24/12, 12:35 PM
#5

#4 Fast hur ska man lösa problemet med att tekniken inte kan producera el när inte solen är framme? Här i Sverige är nog den tekniken inte särskilt gångbar med tanke på att vi har relativt få soldagar och den halva av året då vi behöver som mest el är mörk.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

stillness
8/24/12, 10:18 PM
#6

Jag hörde en som hade en sterling i källaren så jag tror det finns flera olika varianter på det, hur den drivs, jag vet i japan har man tagit fram en bil som går på vatten etc :)

Finns nog fler lösningar än vad vi tror

:)

A Stirling Engine is an external combustion engine. Most engines that people see and use everyday are internal combustion engines. Internal combustion engines require a specific fuel ie. a four stroke engine need petrol/gasoline, a diesel engine requires diesel fuel, a jet engine requires kerosene etc.
A stirling engine however can run on almost any fuel source, some of them can actually run in reverse on a cold source of energy as opposed to a hot source of energy.

Annons:
KimE
8/26/12, 7:31 PM
#7

Kockumsubåten har sterling diesel/el motorer.

Upp till toppen
Annons: