Annons:
Etikettallmänt-om-miljö
Läst 978 ggr
moondancer
2009-04-21 00:21

Havet - en soptipp

Läs det här! LÄNK Hur kan något sånt här fortfarande få ske?

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Tom-B
2009-04-21 11:08
#1

Här borde väl EU kunna göra nå´t. Istället för att bestämma kröken på gurkan.

Varför inte fråga "Din" kandidat till EU nu inför valet: Vad tänker Du göra?

Dessvärre är väl fritidsbåtägaren stor syndare också.

//Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

moondancer
2009-04-21 13:37
#2

Helt klart att man ska försöka fråga några EU-kandidater. Bra idé. Jag ska försöka författa lite mail och hitta bra representanter jag kan skicka mailen till. Kom gärna med förslag på vem jag ska skicka till om ni vill (skicka helst PM, så att den här tråden inte översvämmas av namnföslag)

EU har ofta fel fokus på saker, som t.ex. att bestämma former på frukt och sockerhalt i sylt. Det finns fortfarande massor kvar att göra med miljöarbetet!

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Tom-B
2009-05-09 12:43
#3

Båtägarna dumpar sin sk-t rakt ut i havet.

I kväll, den 9/5-09, har TV8 kl 19.30 i Båtmagasinet en inslag om detta.

//Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Maria
2009-05-10 12:52
#4

Jag tror i och för sig inte att ren skit från fritidsbåtar är så stort problem. Värre är det med kemikalier och jag vet inte vart stora företag som Stena Line ex. gör av med sin "skit" (nu pratar jag kiss o bajs från toaletterna).

Jag kan så lite om detta men det vore intressant att veta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tom-B
2009-05-10 13:31
#5

I Stockholms skärgård är det faktidkt ett problem. Det kryllar av fritidsbåtar i vissa naturhamnar.

//Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Maria
2009-05-10 13:52
#6

OK, då kan jag förstå. Annars tror jag nog inte att avföring just skadar havet i sig…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
moondancer
2009-05-10 13:59
#7

Avföring bidrar till tillförsel av gödande ämnen. Dessutom finns en hel del mediciner och konstiga tillsatsämnen vi får i oss genom maten som kommer ut och påverkar livet. Den största påverkan sker ju lokalt, men eftesom det är stora mängder avföring som kommer ut så kan det bli stora problem i Östersjön, som är ett ganska isolerat hav

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Maria
2009-05-10 14:06
#8

Jag tänkte mer på fritidsbåtar och inte avföring i så stora mängder…Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

moondancer
2009-05-10 14:09
#9

Många fritidsbåtar blir det, speciellt (som det sades tidigare) i de populära naturhamnarna

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Upp till toppen
Annons: