Annons:
Etikettåtervinning-källsortering
Läst 1719 ggr
Maria
1/26/10, 11:59 AM

Second hand

Jag är en stor vän av att handla på Second handbutiker. I Göteborg så har vi dessutom ett stort utbud vilket är så roligt.

Jag köper det mesta från kläder till nyttoprylar, möbler, mattor, och böcker. De bästa köpen jag har gjort har oftast varit begagnade.

Dessutom brukar jag själv lämna i grejer som kläder och annat. Vi har flyttat ganska många gånger genom åren och det blir alltid en massa "över" vid flytt och då är det bra att kunna lämna detta någonstans.

Numera så finns det även kreativa (framförallt ungdomar) som handlar kläder begagnat och syr om. Det tycker jag är en strålande idé.

Brukar ni andra handla begagnat?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Sehvrin
1/26/10, 12:08 PM
#1

Jag har aldrig handlat kläder secondhand, men böcker och serier, en del porslin och andra småsaker händer det att jag köper.

Fast vanligtvis är det mamma eller min syster som köper begagnade saker till mig (de är rätt ofta på loppisar)

(Sen ska jag väl tillägga att jag ärver mycket kläder och andra saker från min syster, så på så sätt har jag ganska mycket begagnat)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

myff
1/27/10, 1:04 AM
#2

Jag handlar 99% socond hand. sen brukar vi ordna klädbytardagar mellan vännerna..så slipper man slösa pengar också:)

wilddotter
3/20/10, 2:28 PM
#3

Jag handlar oftast second hand, syr om och skapar nytt, det är roligt Glad och känns bra i själen.

Begagnade möbler i princip alltid, det är bra och trevligt.

OleaViola
3/21/10, 12:39 AM
#4

jag har börjat att besöka lite loppisar runt omkring här och hittat mycket Kul för en billig penning .Ett bra alternativ både för att det är bra med återanvändning och när man inte har mycket pengar nyligen köpte jag 5 stora glas till pris av 10 kr Skrattande

wilddotter
3/21/10, 11:50 AM
#5

# 4

Loppisar är jättekul tycker jag, finns liksom allt mellan himmel o jord!

Jag gillar hela konceptet med återvinning i dagens konsumtionssamhälle. Allt från att köpa en gammal stol och piffa upp den, till att köpa en klänning och piffa upp den.. Jag skulle sjäv vilja ha en second hand affär, för både kläder o möbler.

5 stora glas för 10 kr är ett kap :)

Halvdansken
3/21/10, 1:41 PM
#6

Det roliga med 2nd hand är att man kan hitta nåt oväntat. Jag hatar att shoppa så om jag ska in i en stor affär så måste jag veta vad jag letar efter.

Ett par svarta byxor till festen och en top i svart med lite rött på, och kanske ett snyggt skärp. Typ. Snabbt in och snabbt ut.

Men i en 2nd hand så får jag ett större lugn. Man kan rota runt lite och plötsligt hittar men en skitkul 70-tals skjorta för 35 spänn som ju faktiskt (när man tänker efter) passa jäkligt bra till den där mörkblå kjolen som man har…. hmmm….

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Halvdansken
3/21/10, 1:46 PM
#7

Jag lämnar alltid in kläder som jag inte behöver, och en gång såg jag en tröja som jag lämnat in till 2nd hand på en tjej i vimlet. Jag vet att det var min fd, för jag hade köpt den i Australien och den var väldigt speciell. Kul att nån annan gillade den, det var ett katastrofalt felköp av mig (och jäkligt dyr till på köpet).

Nej, jag sa inte nåt till henne.  Flört

Hatar cancer och älskar vårlökar.

OleaViola
3/21/10, 8:35 PM
#8

# 5 gillar att leta fynd någradagar senare hittade jag två st tjocka täcken för 50 kr…….. otroligt fint mönster med massor av fina blommor

Maria
3/21/10, 8:40 PM
#9

Idag köpte jag en köpmansdisk för 890 kronor med tillhörande "överhylla" fast den ska vi inte användaGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

wilddotter
3/21/10, 8:43 PM
#10

# 7

Ha ha ha Flört Vad bra, men vad roligt! Jag mötte en tjej en dag som stirrade på mina ben och jag var lite undrande - men förstod då till slut att det måste vara mina rallor jag köpte på Myrorna sist Skrattande Dom har ett väldigt speciellt utseende och jag har inte sett någon med liknande..

# 5

Kanonbra ju! Vilket klipp Flört Jag ska ner o kolla i morgon, vi ska snart flytta och behöver inköpa lite prylar… Glad

KuroNekoIna
3/21/10, 11:28 PM
#11

Jag köper inte så mycket, men när jag väl behöver något så tittar jag gärna på begagnat - främst för att det är mycket billigare än att köpa nya grejer.

dessutom är prylarna man får oftast trevligare, på något vis, än sådana fabriksnya moderiktiga grejer man betalar extra för.  Glad

Upp till toppen
Annons: