Annons:
Etikettbiologisk-mångfald
Läst 1128 ggr
Maria
2/10/10, 8:04 PM

sälungar skjutna i övning

Ja, vad säger man…Gråter

Läs

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Anders 50
2/12/10, 6:36 PM
#1

Vad ska man säga??….Bedrövligt!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Lisa-MC
2/14/10, 9:31 PM
#2

va har sälarna gjort för att förtjäna de Rynkar på näsanGråter

[peter54]
2/14/10, 11:51 PM
#3

Det är en fruktansvärt obehaglig attityd att hävda att man måste skjuta på något levande när man skjuter in bössan.

Själv använder jag papperstavlor till det.

Sedan vad sälarna gjort eller inte har ingen relevans tycker jag. Inga djur har "gjort" någonting annat än försökt hålla sig vid liv och fortplanta sig för att säkra artens vidare existens.

MajaL
2/15/10, 9:05 PM
#4

Fyyyyy! Finns inte ord för hur de hålls på och mördas en massa djur. Sälar är utrotningshotade ju…

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

[peter54]
2/15/10, 10:48 PM
#5

Nä sälar är inte utrotningshotade.

MajaL
2/16/10, 4:41 PM
#6

#5 Lär bli annars… Hu så hemsktGråter

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Annons:
Sehvrin
2/18/10, 12:00 PM
#7

#5 Vissa arter av säl är utrotningshotade, men eftersom det inte framgår av artikeln vilka arter det gällde så går det inte uttala sig om det.

Jag tycker det är ett rent förkastligt beteende som dessa jägare har visat och det är inte konstigt att folk har negativa åsikter om jägare när det finns sådana i leden.

Däremot tycker jag väl inte att den här incidenten är tillräcklig för att stoppa en typ av jakt, så länge detta inte händer ofta och jakten bedrivs på ett hållbart sätt (Jag är inte alls insatt i hur säljakt går till)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[peter54]
2/20/10, 1:38 AM
#8

Några sälarter är hotade, men det är ganska självklart att man inte får jakträtt på dem.

Säljakt är mycket svårt eftersom sälkroppen ofta sjunker om den faller i vattnet, precis som en bäverkropp gör. Därför måste man skjuta sälen i huvudet så att den inte rör sig i skottet.

Upp till toppen
Annons: