Annons:
Etikettallmänt-om-miljö
Läst 1178 ggr
Maria
2010-04-17 10:03

Askmolnet

Ja, vad säger ni? Tror ni att askmolnet från Island kommer orsaka några problem för vår miljö?

Jag skickar inga länkar för alla tidningar är fulla med rapporter om detta just nu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
moondancer
2010-04-17 10:43
#1

Eftersom att detta är ett så pass litet vulkanutbrott tror jag att det inte lär ha några stora följder för våran miljö. Det som kan inträffa är nog enbart en temperatursänkning en kort tid, till följd av aska ivägen för solinstrålningen, men dock inte värre än några rejält molniga dagar.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Maria
2010-04-17 10:47
#2

Det sägs att solnedgångarna kan bli rödare.

Jag hörde en gång för länge sedan att det i konsten finns en period där ovanligt röda solnedgångar finns målade på många tavlor av olika europeiska konstnärer.

Nu minns jag inte vilket århundrade det handlade om en gångSkäms men man hade i alla fall konstaterat att vid denna tid så hade ett stort vulkanutbrott ägt rum och det påverkade solnedgångarna i flera år.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

KimE
2010-04-17 11:30
#3

På 1800t varade ett vulkanutbrott på island ca 2år.

Maria
2010-04-17 14:33
#4

Kan kanske vara denna perioden dåGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ljushuvudet08
2010-04-17 17:50
#5

Nej, det lär nog inte bli några problem, snarare en tillfällig positiv miljöeffekt, då flygtrafiken ligger nere…

Upp till toppen
Annons: