Annons:
Etikettbiologisk-mångfald
Läst 1329 ggr
moondancer
2010-05-25 21:06

Sverige strider för kommersiell valjakt

**EU-parlamentariker: Miljöminister Andreas Carlgren förespråkar att hotade arter åter ska få jagas.
**

Onsdag 26 maj träffas EU-länderna för att komma fram till en gemensam position i en avgörande symbolfråga: ska man åter tillåta kommersiell valjakt, och i så fall på vilka grunder? EU-parlamentet yttrade sig i frågan i februari 2009 och krävde ett stopp för all jakt, både kommersiell och så kallad forskningsjakt, det enda undantaget var för urspungsbefolkningars egna behov. Största möjliga öppenhet var ett annat krav.

Läs mer på aftonbladet.se

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Sarah
2010-05-31 02:17
#1

vår "miljö"minister är ett skämt…

Maria
2010-06-02 11:46
#2

#1 Kan bara hålla med dig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

gdsseli85
2010-06-07 22:08
#3

#1 haha word! Den mannen är f#n ÄCKLIGT inkompetent!

Han ska tydligen vid något tillfälle ha sagt att eftersom det såg ut som att vi inte skulle kunna nå miljömålet "levande skogar" till 2020 så kanske det är lika bra att lägga ned det helt och hållet…. så talar en sann inspiratör mina vänner!!

Att ge upp är tydligen hans sätt att tackla svårigheter… Det är fan så man mår illa… åtminstone känner jag så varje gång jag ser eller hör om honom! Någon som håller med??

ljushuvudet08
2010-06-08 18:04
#4

Var det inte han som påstod att vargarna i Sverige led så mycket av inavelsdefekter att de borde skjutas av barmhärtighet? Instämmer, han är en idiot av stora mått.

moondancer
2010-06-09 00:56
#5

#4 Jupp, det var han. Funderar på hur en miljöminister kan ha såpass dålig koll på sitt jobb

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Sehvrin
2010-06-09 01:02
#6

Jag blir bara ledsen av att höra om de besluten vår regering har tagit och jag hoppas, oavsett utgång på valet, att Andreas Carlgren kommer att avgå. För dels verkar han ha väldigt dålig koll på allt som har med miljö att göra och dels verkar ekonomiska intressen står i fokus och inte miljön.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
gdsseli85
2010-06-12 12:11
#7

#5 #6 Han är förvisso jordbruksminister… men det gör ju inte saken bättre =P

#6 ja verkligen, han ska bort bort bort!! Jag och min pojkvän håller för övrigt på med att skapa ett T-shirttryck (icke fördelaktigt för Carlgren) =P som jag stolt kommer bära sedan när det är klart =D

moondancer
2010-06-12 13:33
#8

#7 Han är miljöminister (http://www.regeringen.se/sb/d/7441), vad jag vet så är det Eskil Erlandsson som är jordbruksminister.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

gdsseli85
2010-06-13 18:59
#9

#7 haha sorry naturligtvis =P där gjorde jag bort mig lite =P men nåväl vem som helst kan blandade ihop de där två precis lika inkompetenta människorna… =P

=)

moondancer
2010-06-14 11:04
#10

Brittiska tidningen Sunday Times hävdar att man klätt av Japan in på bara skinnet i frågan om mutor för att säkra sig stöd i Internationella valfångstkommissionen, IWC. Bistånd och mutor till fattiga länder byts mot ja-röster för valfångst. I en kommentar från Norge likställs EU:s maning till medlemsländerna att rösta nej i frågan med Japans agerande för ett ja. (mer på dn.se)

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Upp till toppen
Annons: