Annons:
Etikettklimat
Läst 1566 ggr
batski
9/18/10, 3:11 PM

Slutanforande: Maria Wetterstrand - Valet 2010

Annons:
Sehvrin
9/18/10, 8:40 PM
#1

Riktigt bra slutanförande *tummen upp*

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

batski
9/18/10, 9:12 PM
#2

Ja det tycker jag med! Gillar bl a slutklämmen:

"Utan miljön och klimatet så har vi ingenting att bygga våran välfärd på. Det är dags att vi slutar leva som om vi var den sista generationen på jorden!"

Men även K. G. Hammars citat om de 3 stolarna är riktigt bra!

Maria
9/19/10, 9:40 AM
#3

Säger också "tummen upp"Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tom-B
9/19/10, 1:42 PM
#4

Anförandet kan väl de flesta acceptera som förståndigt.

Men är Mp inte det enda partiet med miljötänk. Jag vill påstå att det finns fler.

Och Miljöpartiet ingår i en treklöver partier där Mp får anpassa sig. Detsamma gäller förstås fyrklövern Alliansen.

Så även om miljön är mycket viktig, så går nog miljöarbetet framåt med vilket av de två blocken man än röstar på.

Det stora miljöfrågan vi just idag står inför är, att besluta sig för vilken av de två vägarna/blocken, som samlat bär bäst framåt.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

batski
9/19/10, 2:30 PM
#5

#4 Pressmeddelande: Sluta vilseleda om Klimatet, Maud (Miljöförbundet Jordens Vänner)

Miljöpartiets klimatpolitik är utan tvekan den mest långtgående, men ändå är jag inte säker på att ens den räcker för att rädda livet på jorden så som vi känner det…

Tom-B
9/19/10, 3:04 PM
#6

Jag ämnar inte deltaga i någon politisk debatt på detta forum. Men med statistik kan allt bevisas.

Och båda sidor har nog sina egenheter när de räknar och uttalar sig.

Bara ett annat exempel (som inte har med miljön direkt att göra): Mona S står och säger att ungdomsarbetslösheten ökat. Samma dag uttalar Konjunkturinstitutet (tror jag det var) att ungdomsarbetslösheten minskat. Vem skall man tro på.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Annons:
KimE
9/19/10, 6:25 PM
#7

6) Ena blocket räknar ungdomsarbetslösheten i % det andra i antal.

Synd bara att miljöpartiet är så dåliga på jaktfrågor.

batski
9/19/10, 6:53 PM
#8

#7 På vilket sätt ycker du att MP är dåliga på jaktfrågor? Blev lite nyfiken här.

KimE
9/19/10, 9:15 PM
#9

De har få egna förslag i jaktfrågor och i de fall de har några så är det mest inskränkningar och förbud.

De brydde sig inte ens om att svara på jägareförbundets enkät inför valet vilken de flesta andra svarade på.

Upp till toppen
Annons: