04. Klimat

Slutanforande: Maria Wetterstrand - Valet 2010

2010-09-18 15:11 #0 av: batski

Slutanforande: Maria Wetterstrand - Valet 2010

Anmäl
2010-09-18 20:40 #1 av: Sehvrin

Riktigt bra slutanförande *tummen upp*

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Anmäl
2010-09-18 21:12 #2 av: batski

Ja det tycker jag med! Gillar bl a slutklämmen:

"Utan miljön och klimatet så har vi ingenting att bygga våran välfärd på. Det är dags att vi slutar leva som om vi var den sista generationen på jorden!"

Men även K. G. Hammars citat om de 3 stolarna är riktigt bra!

Anmäl
2010-09-19 09:40 #3 av: Maria

Säger också "tummen upp"Glad

/Maria

Anmäl
2010-09-19 13:42 #4 av: Tom-B

Anförandet kan väl de flesta acceptera som förståndigt.

Men är Mp inte det enda partiet med miljötänk. Jag vill påstå att det finns fler.

Och Miljöpartiet ingår i en treklöver partier där Mp får anpassa sig. Detsamma gäller förstås fyrklövern Alliansen.

Så även om miljön är mycket viktig, så går nog miljöarbetet framåt med vilket av de två blocken man än röstar på.

Det stora miljöfrågan vi just idag står inför är, att besluta sig för vilken av de två vägarna/blocken, som samlat bär bäst framåt.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Anmäl
2010-09-19 14:30 #5 av: batski

#4 Pressmeddelande: Sluta vilseleda om Klimatet, Maud (Miljöförbundet Jordens Vänner)

Miljöpartiets klimatpolitik är utan tvekan den mest långtgående, men ändå är jag inte säker på att ens den räcker för att rädda livet på jorden så som vi känner det...

Anmäl
2010-09-19 15:04 #6 av: Tom-B

Jag ämnar inte deltaga i någon politisk debatt på detta forum. Men med statistik kan allt bevisas.

Och båda sidor har nog sina egenheter när de räknar och uttalar sig.

Bara ett annat exempel (som inte har med miljön direkt att göra): Mona S står och säger att ungdomsarbetslösheten ökat. Samma dag uttalar Konjunkturinstitutet (tror jag det var) att ungdomsarbetslösheten minskat. Vem skall man tro på.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Anmäl
2010-09-19 18:25 #7 av: KimE

6) Ena blocket räknar ungdomsarbetslösheten i % det andra i antal.

Synd bara att miljöpartiet är så dåliga på jaktfrågor.

Anmäl
2010-09-19 18:53 #8 av: batski

#7 På vilket sätt ycker du att MP är dåliga på jaktfrågor? Blev lite nyfiken här.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.