Annons:
Etikettlivsstil
Läst 1593 ggr
batski
2010-09-26 15:56

Odlat kött

Konstgjort kött

Detta skulle nog gynna miljön enormt i jämförelse med dagens massuppfödning av djur till slakt. Det skulle vara bra även för djuren (fast frågan kvarstår om vad det skulle innebära för "donator"-djuren).

Annons:
Ijin
2010-09-26 20:34
#1

Ingenting? Dom tar ett blodprov ungefär. Djuret lever ju vidare efteråt.

batski
2010-09-26 22:25
#2

Jag tänker även på deras livsvilkor och om de får leva hela sina naturliga liv och sånt. Men visst, det skulle nog gå att ge dem bra livsvilkor i fall de inte är så många.

Undrar även om cellodlingarna sen blir självgående eller om man ständigt måste ta nya celler från levande djur.

Men jag tror att det kan finnas stora fördelar med odlat kött jämfört med hur det är i dag.

Ijin
2010-09-27 15:11
#3

#2 Det är inget problem att ta nya celler osv…  Djuren blir ju inte skadade av det.

Ja, det är ju frågan det. Men eftersom det antaligen kommer bli utfasning med det, så är det väl inte så farligt.

emelie92
2010-10-14 19:28
#4

Det låter lite läskigt men om det minskar miljöpåverkan och minskar antalet lidande djur så kan jag ge det en chans! Frågan är bara om det finns några oupptäckta biverkningar (och kanske rentav farliga?) av det konstgjorda köttet.

Ijin
2010-10-14 19:49
#5

Det är inte konstgjort. Det är helt enkelt kött utan hjärna:p

HellviHumle
2010-10-21 02:58
#6

Nu är det ju inte så att köttet växer av sig självt i en låda utan det behövs mängder med konstgjorda näringsämnen för att det ska fungera. Hur ska man hantera avfallsprodukterna?

HH

Annons:
Upp till toppen
Annons: