Annons:
Etikettallmänt-om-miljö
Läst 3004 ggr
Lamina
2010-10-21 22:08

Arg, får man göra så?

Jag är ingen stor miljökämpe. Visst bryr jag mig om miljön och i den mån jag kan välja miljövänligt gör jag det. Men brukar iaf säga att jag är av den åsikten att om människorna vill förstöra miljön så är det fritt fram, vi kommer ändå utrota oss själv förr eller senare och jorden har överlevt värre saker…

Men ändå vart jag så fruktansvärt arg av något jag fick höra idag att personen ifråga ska skatta sig lycklig att jag jobbade och var tvungen att agera "professionellt". Jag jobbar i kassa på en större "affärskedja" och då får man ju träffa på ett och annat rötägg ibland, men denhär killen tog nog hem priset. Det hela började med att jag lite snällt påpekade att det ju var jättebra att han cyklade överallt för det var ju både nyttigt och bra för miljön. Och då började han skälla om att miljön, det sket han fullständigt i, det var bara en j*vla massa skitsnack och han hade varit med länge och visste mycket väl hur det "tugget" gick. Så långt var allting ok, tycka illa om miljön får man väl om man nu tycker det är kul. Och skälla på mig går väl också ann, jag har lärt mig att inte ta åt mig. Men sen började han tjafsa om att när han hade haft bil så hade han hällt både bensin, olja och glykol på backen! Inte brydde väl han sig om att det var miljöfarligt, det var ju bara skitsnack! Jag är ingen hajjare på bilar, jag vet inte så bra vad glykol är, men att det inte ska hällas ut på backen, det vet jag! Inte nog med att han förstör naturen, han riskerar även både djurs och människors hälsa! Vilken j*vla egoist! Jag vart så jäkla förbannad så jag bara stod där och stirrade. Skälla ut honom för noter kunde jag ju inte göra, och att gå därifrån gick ju inte heller. Det var nästan så jag kunde sagt upp mig där och då bara för att så skälla ut honom. Men tja, i slutändan känner jag att jag nog mest måste tycka synd om människan som är så instängd i sin ilska och i sigsjälv. Men ändå, jag är fortfarande arg nu flera timmar senare och kände att jag var tvungen att skriva av mig lite…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
moondancer
2010-10-21 22:21
#1

Ush vilken hemsk människa. Det finns tyvärr gott om idioter :(

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Gudris
2010-10-22 12:36
#2

Urk, att det finns människor som hatar sin omvärld så mycket, jag hoppas verkligen att han inte har barn! Stackars ungar i sånna fall! Hoppas han lever själv nån stans där han inte skadar folk.

Halvdansken
2010-10-22 17:02
#3

Ja ja, idioter finns det överallt, men får man fråga varför du påpekade att det var bra att han cyklade?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Lamina
2010-10-22 19:16
#4

För att han sa att han inte hade bil utan han cyklade överallt han skulle. Tyckte det var ett trevligt svar, men tji fick man för det…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

emelie92
2010-10-22 20:33
#5

Jag tycker synd om honom, att han lever i sin egna perfekta värld och väljer att blunda eller inte tro på de globala och lokala miljöproblemen som vi faktiskt har idag. Jag har ifs aldrig träffat honom och kan därför inte skapa mig en riktig uppfattning om denna kille, men vad du berättar låter inte bra. Hoppas att han bara skämta(?) eller överreagerade.

Halvdansken
2010-10-22 23:11
#6

#4. Ok, så det var han som "började".

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Lamina
2010-10-22 23:36
#7

#6 Om man vill uttrycka sig så, ja. Nått "bråk" var det ju aldrig tal om. Står kunder och öser skit över mig så är det deras problem, jag tänker inte ta åt mig eller käfta emot när jag är på jobbet. Kunden har alltid rätt, som det så fint heter.Oskyldig

Iofs tog jag ju åt mig denhär gången. Men det var ju mer för att han öste skit över istort sett hel vår värld och inte bara mig…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Ellenfyrkant
2010-10-29 22:59
#8

Så han köpte alltså både det ena och andra för att förbruka genom att hälla ut eftersom han inte hade någon bil att "spendera" det på ?

Mvh Ellenfyrkant

Lamina
2010-10-30 01:26
#9

Nej, han köpte ingenting som hade med bil att göra. Diskutionen kom upp iom att han inte ville ha vårat specialerbjudande eftersom han inte hade bil utan cyklade överallt.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

karin46
2010-11-04 14:18
#10

Jag förstår dig väl, du ville vara lite vänlig och hade kunden inte varit en ren idiot så hade allt varit mycket bra. Även jag hade i ditt fall gärna velat slå något RIKTIGT hårt i skallen på honom, men det får man ju inte. Vi får trösta oss med att så mycket idiot är bara väldigt få.

batski
2010-11-07 14:52
#11

Vilken mega-idiot! Skrikandes Både skrämmande egoistisk och vansinnigt krokad individ!

ljushuvudet08
2010-11-09 22:50
#12

Japp, sådana finns det nog gott om tyvärr.´

Upp till toppen
Annons: