Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2098 ggr
Ellenfyrkant
12/5/10, 7:07 PM

OT - Alla kan göra något !

En "film" samansatt av flera olika klipp från kofarmar, pälsindustrier, slakterier, läderdjurstransporter m.m.

Varning för känsliga tittare men kan starkt rekommendera att titta så länge man orkar.

Sprid gärna vidare till så många du kan.

Klicka här för att se filmen

Vad kan man göra år detta ?

Allt detta handlar om efterfrågan. Om kunder slutar att köpa dessa varor kommer djurens lidande att minska markant!

Kött som inte är svenskt är aldrig bra, det är just vad du ser på filmen som du äter! KRAV-märkt, svenskt är det som gäller.

Vad är din hästs träns, sadlar, hundens koppel, dina skor tillverkade av ? Mycket troligt indiskt läder. Det är korna de misshandlar på resan genom hela indien, där många dör på vägen… Deras skinn köper människan och klär nöjd er själva och era djur med. Vilket gör att dessa människor får betalt och bara fortsätter och fortsätter… Vill du köpa läder ? Ta då reda på att det INTE är indiskt.

Vilken fisk är det egentligen du köper ? Undvik de som plågats till döds genom att välja rätt märken.

Fågel, även här gäller KRAV-märkt. Ägg från vanliga frigående höns är höns som i princip går på varandra, pickar ut ögonen på varandra o.s.v. Understimulerad plågad djurhållning är vad ni stödjer.

Och ni har ett val ! Välj att göra skillnad !

Mvh Ellenfyrkant

Annons:
[drummer]
12/5/10, 10:45 PM
#1

Du gör många svepande generaliseringar med många sakfel. Om du vill att folk skall vara mer uppmärksamma på vad dom köper så håll dig till sanningen.

Kött som inte är svenskt är aldrig bra. Det finns många länder som har bättre djurhållning än Sverige och där boskapen går ute året om och äter riktigt gräs. Så ditt påstående är felaktigt.

Bara för att ägg från frigående höns inte är kravmärkta så betyder det inte att hönsen har det dåligt. Höns från en gård som inte är kravmärkt kan ha det lika bra och kan till och med ha det bättre. Sakfel igen.

Allt läder som kommer från Indien är inte från kor som har misssköts. Kina och Italien är dom största producenterna av läder och Indien på tredje plats.

KimE
12/5/10, 10:51 PM
#2

Vad är ett läderdjur?

Indiskt nötkött har jag aldrig sett i affären de är ju heliga i indien.

Ellenfyrkant
12/6/10, 12:27 AM
#3

#1 Japp, håller med dig om det. Ursäkta. Men Sverige har trots allt de bästa djurskyddslagarna och matkedjor köper sällan in från små gårdar där djuren kanske sköts bra. Talar om hur det är överlag, för undantag finns väl inom mycket. Men ge mig namn på några hönsgårdar med stor produktion där hönsen är frighående och har det bra tack. För det har jag själv aldrig varken sett eller höt talas om.

#2 Det är just det, kor är heliga djur i Indien, därför transporteras indiska kor genom hela Indien till ett grannland där de avlivas om de inte redan dött under transporten och skinnet tas till läder. Köttet används inte. Det finns klipp från detta i filmen jag länkat till.

Mvh Ellenfyrkant

batski
12/16/10, 5:41 PM
#4

#3 Att Sverige skulle ha världens bästa djurskyddslagar stämmer inte, utan det är bara ett påstående som politiker och myndigheter slänger ur sig för att vi ska tro det och allting ska fortsätta som vanligt.

Djurens Rätt har undersökt saken och tagit fram en rapport om detta:

Världens bästa djurskydd – Myten om Sverige granskas

Ellenfyrkant
12/19/10, 10:23 PM
#5

#4 Tack, intressant ! Ska absolut läsa när jag har tid.

Mvh Ellenfyrkant

batski
12/20/10, 1:28 AM
#6

Så lite så Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: